۶۰ پزشک در بوشهر با بیمه سلامت قرارداد ندارند

۱۰۷ نوع بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۶۰ پزشک در بوشهر با بیمه سلامت قرارداد ندارند
پوشش بیمه ای برای سه دهک نخست جامعه رایگان

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: اگرچه پرداختی‌های ما بروز است و محدودیتی برای عقد قرارداد نداریم اما حدود ۶۰ پزشک در این استان با بیمه سلامت قرارداد ندارند.

داراب بارگاهی سه‌شنبه ۱۳ دی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر در قالب انواع صندوق‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارند؛ ۷۰ هزار نفر کارکنان دولت، ۳۳ هزار نفر اقشار مختلف( خانواده شهدا، روحانیون و اتباع)، ۲۹۵ هزار نفر عشایر و روستاییان و ۱۰۲ هزار نفر از صندوق بیمه همگانی تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، اضافه کرد: پوشش بیمه ای برای سه دهک نخست جامعه رایگان و برای دهک چهارم با تخفیف ۹۰درصدی ،‌ دهک پنجم و ششم تخفیف ۷۵ درصدی و دهک‌های ۷ و ۸  با تخفیف ۵۰درصدی انجام خواهد شد، سازمان بیمه سلامت ایران به جهت رفاه حال فاقدین پوشش بیمه درمانی که دهک درآمدی متقاضی پوشش بیمه مشخص نشده و همچنین در موارد اورژانسی، اقدام به اختصاص پوشش بیمه رایگان سه ماهه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس انعقاد تفاهمنامه میان بیمه سلامت و بهزیستی علاوه بر ۵۰ خدمت بیمه‌ای که پیش‌تر به معلولان تعلق می‌گرفت اکنون ۹ کد جدید نیز به معلولان تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: خدمات یاد شده شامل ۱۵ مورد در بخش ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی، ۱۱ خدمت در بخش گفتار درمانی، ۹ مورد در حوزه شنوایی سنجی، ۷ خدمت در حوزه بینایی سنجی، ۱۵ خدمت در پروتز و ارتز و ۵ کد در حوزه فیزیوتراپی است.

۱۰۷ نوع بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بارگاهی با بیان اینکه پیش‌تر پنج بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت بود، تصریح کرد: از آبان امسال با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج ۱۰۷ نوع بیماری شناسایی شد که خدمات به این بیماران با تعرفه بسیار خوب و نزدیک به رایگان ارائه می‌شود.

وی خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص و صعب‌العلاج را از دیگر فعالیت‌های بیمه سلامت اعلام و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

پرداخت هزینه ناباروری تا ۹۰درصد

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر،  زوجهای ناباروری که به مراکز مجوز دار طرف قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند هزینه های آنها با تعرفه دولتی تا سقف ۹۰ درصد پرداخت می‌شود و اگر به مراکز خصوصی و غیر طرف قرار داد مراجعه نمایند نیز در صورت ارائه اسناد تا ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی به آنان پرداخت می‌شود.

بارگاهی با بیان اینکه زوج‌های نابارور سالانه در سه نوبت می‌توانند هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری خود را از بیمه سلامت دریافت کنند، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان برای ۳۱ بیمار با ۶۱ پرونده پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳۶۸ قلم دارو مشمول بیمه سلامت و ارز ترجیحی است، اظهار کرد: از این تعداد دارو ۳۷۳ قلم پیش‌تر غیربیمه‌ای بودند اما با حذف ارز ترجیحی این اقلام به شرط نسخه الکترونیک تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

بیمه سلامت بوشهر بدهی ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه امسال ۲۱۶ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد و ۴۴ میلیارد تومان بدهی سالهای گذشته پرداخت شده است، افزود: پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت بروز و تا آذر ماه پرداخت شده است؛ در ۹ ماه امسال ۳۹ میلیارد تومان به مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی، ۸۵ میلیارد تومان به مراکز دولتی-دانشگاهی-بیمارستانی-بستری، ۹۹ میلیارد تومان به پزشک خانواده روستایی و شهری پرداخت شده است.

بارگاهی با بیان اینکه بیمارستان‌های اسناد پرداختی را تا مهرماه به ما تحویل داده‌اند، گفت: اکنون هیچگونه بدهی‌ای نداریم و آمادگی داریم با ارائه اسناد یک هفته‌ای هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی پزشکان به ویژه پزشکان متخصص با ما قرارداد ندارند، عنوان کرد: اگرچه پرداختی‌های ما بروز است و محدودیتی برای عقد قرارداد نداریم اما حدود ۶۰ پزشک در استان بوشهر با بیمه قرارداد ندارند.

فرد بیمه نشده‌ای در استان بوشهر وجود ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح پوشش فراگیر بیمه سلامت در محلات کم برخوردار تصریح کرد: در استان بوشهر ۳۵۰۰ فرد فاقد بیمه در این طرح شناسایی شدند همچنین ۲۲ هزار نفر که بیمه نداشتند شناسایی به آنها پیامک زده شد تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان مراجعه و به صورت رایگان خود را بیمه کنند.

به گفته بارگاهی، در حال حاضر فرد بیمه نشده‌ای در استان بوشهر وجود ندارد، مگر اینکه خود فرد نخواسته باشد.

وی بیان کرد: ۵۱۸۰ نفر از اتباع خارجی در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و از خدمات مختلف بهره‌مند شده‌اند.