۵۷۹ هنرمند جهان در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی شرکت کردند

۵۷۹ هنرمند جهان در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی شرکت کردند

دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی گفت: ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور جهان آثار خود با محوریت صلح و ورزش را به این مسابقه ارسال کرند.

سید محمود شجاعی طباطبایی عصر یکشنبه در نشست خبری مسابقه کارتون و کاریکاتور جام جهانی اظهار کرد: این مسابقه در تابستان امسال آثار هنرمندان جهان را دریافت کرد و طی این مدت یک هزار و ۷۳۶ اثر از ۵۷۹ هنرمند جهان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه با همکاری حوزه هنری و سازمان منطقه آزاد برگزار می شود، افزود: هنرمندانی از ۷۲ کشور جهان از جمله کاریکاتوریست های ترکیه، برزیل و چین بیشترین تعداد آثار را ارسال کرده اند.

دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی یادآور شد: ۵۰۸ مورد از آثار ارسال شده در بخش کاریکاتور و یک هزار و ۲۲۸ اثر نیز در کارتون ارسال شده و دبیرخانه در نظر دارد ۳۰۰ اثر کارتون و ۱۵۰ اثر کاریکاتور را در قالب یک جلد کتاب به چاپ برسانند.

شجاعی افزود: قرار است آثار برگزیده در قالب بسته های نمایشگاهی همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی در تهران، جزیره کیش و مراکز استان ها به نمایش گذاشته شود.

علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری نیز با بیان اینکه در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستیم و جام جهانی در بحرانی ترین شرایط تاریخی نقطه همگرایی ملت ها و صلح جامعه جهانی است‌ و به سمت امید و نشاط در حال حرکت است، افزود: ایران نیز یکی از این لنگرگاه های نشاط و آرامش در سطح منطقه و دنیاست.

سرپرست حوزه دفتر مدیرعامل نیز در این آیین گفت: آثار منتخب در این مسابقه در ۲ نقطه جزیره شامل اسکله تفریحی همزمان با آغاز جام جهانی و محیط شهری به مدت ۲ هفته به نمایش گذاشته می شود.

رضا شجیع افزود: سازمان از دیرباز به دنبال برگزاری جشنواره های فاخر بود و جام جهانی فوتبال فرصتی برای در قالب هنر و فرهنگ به فوتبال پرداخته و از زاویه دید هنرمندان به این رویداد نگاه کنیم.