۳۴ نقطه پر تصادف و حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد رفع شد

۳۴ نقطه پر تصادف و حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد رفع شد
در کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شهریورماه سال گذشته تا کنون ۳۴ نقطه پر تصادف و حادثه خیز در استان رفع شده است.

عابد محمدی افزود: از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، ۳۷ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شده است.

محمدی تصریح کرد: اعتبارات این سفر، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات ملی بود که اعتبارات ملی به طور کامل تخصیص داده شد و برای سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان، متمم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ما ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه این اعتبار، تخصیص داده شود، تحولی اساسی صورت خواهد گرفت، گفت: اعتبار مصوب ۱۰۸ میلیارد تومان بوده که با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی انجام شده، توانستیم ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه بر اعتبارات مصوب دریافت کنیم.

محمدی با بیان اینکه جاده پاتاوه-دهدشت هنوز فاقد استانداردهای لازم است؛ افزود: روشنایی این جاده ناقص بوده و برخی نقاط نیز فاقد خط کشی است و تابلوها و علائم نیز به اندازه کافی نصب نشده است.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت: از این میزان دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن، معادل ۵۸ درصد از این راه‌ها آسفالت شده و سیاست دولت سیزدهم نیز این است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت از راه‌های آسفالته برخوردار شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که در همین ۹ ماه توانسته‌ایم قریب به ۱۰۰ کیلومتر از آنها را آسفالت کنیم.