۲۷۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری شدند

۲۷۰ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری شدند

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: هم اکنون ۲۷۰ کودک در این مرکز درمانی بستری است و تعداد مراجعه بیماران به این بیمارستان نسبت به ماه‌های گذشته بسیار زیاد و ظرفیت آن تکمیل شده است.

محسن علی سمیر گفت: با توجه به اینکه اکثر والدین واکسن زده اند در صورت ابتلا به اُمیکرون، علائم خفیفی دارند و، چون تصور می‌کنند هیچ مشکلی نداشته این بیماری را به دیگر اعضای خانواده و از جمله کودکان انتقال می‌دهند.

به گفته او  از هر ۳ بیمار مراجعه کننده به بیمارستان، یک نفر کرونا مثبت است و این موضوع باعث تکمیل ظرفیت بیمارستان شده است به طوریکه در حال حاضر تمام ۳۵ تخت بخش اورژانس در اختیار بیماران کرونایی است.

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بیان کرد: تعداد بستری‌ها در این بیمارستان نسبت بازه زمانی فعلی در قیاس با پارسال که ۱۵۰ مورد بود به بیش از ۲۵۰ مورد رسیده که این موضوع یک هشدار جدی به خانواده هاست.

این مقام مسئول می‌گوید: ظرفیت بیمارستان ابوذر در یک ماه و نیم اخیر همیشه پر بوده و پرسنل مرتب در حال خدمت رسانی هستند  و در حال حاضر تمام بیماران ما زیر ۱۰ سال و بخش قابل توجهی نیز زیر ۳ سال هستند که نگران کننده است.

او افزود: قطعا تکمیل واکسیناسیون این گروه سنی مستلزم زمان بیشتری است بنابراین در شرایط فعلی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و پرهیز از تجمعات بهترین راهکار است.

سمیر با توجه به اینکه واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان تایید شده است از والدین خواست نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

رئیس بیمارستان ابوذر اهوازادامه داد: با توجه به این که در فصل سرد سال هستیم، شیوع بیماری‌های ویروسی و تنفسی مزید بر علت شده تا موارد بیماری بالا برود و از طرفی مراقبت خانواده‌ها از کودکانشان نسبت به قبل کمتر شده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های آینده هوا گرمتر می‌شود و بیماری‌های ویروسی کمتر قابل مشاهده است امیدواریم با آگاهی بیشتر خانواده‌ها نسبت به سویه جدید میزان بیماری در اواخر سال کمتر شود.

به گفته سمیر از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۱ کودک در اهواز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.