۲۵۰ تله زنده‌ گیری «هوبره » در استان بوشهر تخریب شد

۲۵۰ تله زنده‌ گیری «هوبره » در استان بوشهر تخریب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بیش از ۲۵۰ تله زنده‌ گیری «هوبره» از پرندگان در معرض خطر انقراض در یکی از مناطق حفاظت شده شهرستان دشتی تخریب شد.

 فرهاد قلی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

وی ادامه داد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز بیان کرد: هر ساله و در این ایام برخی افراد سودجو در دشت‌های مستعدی که پرنده در معرض خطر انقراض هوبره در حال زمستان گذرانی است اقدام به گذاشتن تله‌هایی برای زنده گیری این پرنده می‌کنند.

سید احسان موسوی افزود: در یک اقدام به موقع و در گشتی مشترک با یگان حفاظت شهرستان دشتی و منطقه حفاظت شده مند، تعداد زیادی از این تله‌ها که در بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان دشتی ایجاد شده بودند تخریب شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بیش از ۲۵۰ تله زنده گیری این پرنده در معرض خطر انقراض تخریب و تمامی مسیرهای مسدود شده که منتهی به این تله‌ها می‌شوند مورد تخریب قرار گرفت.

موسوی اضافه کرد: به موجب مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست برای هر قطعه هوبره (بالغ، جوجه و تخم) مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال علاوه بر مجازات کیفری در نظر گرفته شده است.