۲۵ پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در دست ساخت است

۲۵ پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در دست ساخت است

معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: سه هزار واحد مسکونی در قالب ۲۵ پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ شهرستان این استان در دست ساخت است.

سید اصغر صالحی افزود: از این شمار واحد مسکونی تاکنون ۲هزار و۸۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی و ۲هزار و ۴۵۰ نفر نیز قرارداد بانکی آنها منعقد شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در زمان حاضر عملیات اجرایی ۲هزار و ۶۰۰ واحد آغاز شده که از این شمار یکهزار و ۲۰۰ واحد در مرحله فنداسیون، ۴۰۰ واحد اسکلت سقف، ۴۸ واحد در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند.

صالحی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی از پنج تا ۷۰ درصد است بیان کرد: بیشترین پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی مربوط به ۸۴ واحدی شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است که تلاش می‌شود این واحدها تا آخر سال و یا همزمان با هفته حساب ۱۰۰ در فروردین ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی استان بوشهر جزو اولین استان‌ها خواهد بود که توانسته نسبت به افتتاح پروژه های نهضت ملی خود اقدام کند.

صالحی یادآور شد: تاکنون ۳۰ هزار نفر در این استان برای واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این شمار ۲۲ هزار نفر حائز شرایط سه گانه شناخته شده اند.

وی اضافه کرد: احداث مسکن یک کار جمعی و همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات زیربنایی در این راستا ضروری است.

صالحی گفت: منابع تعریف شده برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۲ منبع آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی است و کار با آورده متقاضیان آغاز و با تسهیلات بانکی به پایان می‌رسد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل متقاضیان باید نسبت به تامین به موقع آورده خود اقدام کنند تا کار روند اجرای مناسبی داشته باشد.

صالحی افزود: تامین به موقع آورده امتیازی برای متقاضیان درانتخاب واحدها به شمار می‌رود.