۲۱ مورد غرق شدگی در استان بوشهر

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر می‌گوید: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ مورد غرق شدگی و ۲۴ مورد گرمازدگی در استان ثبت شده است.

دکتر عبدالرحیم دادجو با بیان اینکه غرق شدگی و گرمازدگی دو معضل و مشکل در فصل گرما در استان بوشهر است، افزود: برای جلوگیری از این حوادث، هنگام شنا در رودخانه‌ها و در ساحل دریا و یا هر مکان دیگری باید از امن و بی‌خطر بودن آن اطمینان حاصل کنیم و یا اینکه در آن منطقه نجات غریق حضور داشته باشد، به خصوص برای افرادی که به فن شنا مسلط نیستند.

 وی با اشاره به ۲۴ مورد گرمازدگی از ابتدای امسال تا کنون، گفت: در هنگام گرمازدگی در آوردن لباس باعث بهتر شدن وضعیت نمی‌شود بلکه باید پوشش لازم را داشته باشیم و سعی شود در سایه کار و فعالیت کنیم و از آب به مقدار کافی استفاده شود.

به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، در منطقه بوشهر در کنار گرما شرجی هوا هم بالاست که همین عامل موجب تعریق بیشتر  و تشدید گرمازدگی و سردرد و سرگیجه می‌شود.

 دکتر دادجو توصیه کرد: در هوای گرم بهتر است هنگام  استفاده از آب آشامیدنی چند قطره آب لیمو هم به آب اضافه کنیم تا از عطش اضافی جلوگیری کرده وآب اضافی بدن از دست نرود.