۲ محکوم به قصاص در اهواز از چوبه دار رهایی یافتند

۲ محکوم به قصاص در اهواز از چوبه دار رهایی یافتند

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۲ محکوم به قصاص در اهواز با پویش "به عشق امام حسین (ع) می بخشم" پس از ۲ سال انتظار اجرای حکم از چوبه دار رهایی یافتند.

علیرضا باوی با بیان اینکه درگیری منجر به قتل ۲ سال پیش رخ داده افزود: پس از دستگیری قاتلان پرونده ای برای آنها در شعبه ۲ دادگاه کیفری خوزستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اختلاف و درگیری بین ۲ طایفه قاتلان و مقتول بیان کرد: با دستور مقام قضایی، اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر بر اساس ماده ۸ قانون شوراهای حل اختلاف برای جلوگیری از گسترش درگیری و ایجاد صلح و سازش بین طرفین با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح برای حل و فصل اختلاف وارد عمل شدند.
رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به پشیمانی و ندامت قاتلان از بزه خود، اعضای شورا در این مدت نشست های متعددی با بزرگان و ریش سفیدان طرفین برگزار و زمینه صلح و سازش بین ۲ طایفه را فراهم نمودند.
وی ادامه داد:  پس از ۲ سال، اولیاء دم با ارادت خاصی که به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (س) داشتند در پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم از قصاص قاتلین فرزند خود گذشت کردند .
باوی افزود: همچنین ۲ طایفه هم قسم شدند نزاع و اختلاف را کنار گذاشته و در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.