۱۸ شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

۱۸ شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۸ شکارچی متخلف طی ۲ روز گذشته در شهرستان های گچساران و دنا دستگیر شدند.

اسلام جاوردان خرد اظهار اظهار داشت: ماموران محیط زیست و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از این شکارچیان مختلف ۲۰ قطعه تیهو و ۲ قطعه کبک کشف کردند.

وی تاکید کرد: با همکاری خوب پلیس امنیت گچساران پنج گروه شکارچی متخلف متشکل از ۱۵ نفر در شبانه روز گذشته تاکنون در این شهرستان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: از شکارچیان غیر مجاز در گچساران هشت قبضه سلاح به همراه لاشه ۲۰قطعه تیهو کشف شده است.

جاوردان  گفت: به منظور نظارت بیشتر بر مناطق آزاد گچساران پلیس امنیت این شهرستان با مشارکت یگان حفاظت محیط زیست، گشت های ویژه ای را  راه اندازی کرد که در یک روز گشت مشترک شکارچیان دستگیر و اعمال قانون شدند .

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همراهی خوب دستگاه قضا و پلیس امنیت گچساران با یگان حفاظت محیط زیست بیان کرد: برای تمامی متخلفان پرونده های جداگانه تشکیل و به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: گشت های کنترلی مشترک ادامه دارد و متخلفان حوزه شکار و صید بدانند که نظارت محیط زیست بر مناطق آزاد بیشتر خواهد شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه  و بویراحمد همچنین از دستگیری متخلفان شکار کبک در دنا خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا با همکاری خوب مردم موفق شدند این متخلفان را دستگیر و اعمال قانون کنند.

جاودان خرد گفت: در پی گزارشی از مردم دوست دار طبیعت مبنی بر ورود سه نفر شکارچی به ضلع شمالی دنا ماموران یگان حفاظت پارک ملی به محل اعزام و موفق شدند پس از سه ساعت گشت و کنترل شکارچیان متخلف را دستگیر کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از متخلفان لاشه ۲ قطعه کبک به همراه سه قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

جاودان خرد، ضمن تشکر از همراهی خوب مردم و دستگاه قضا تاکید کرد: بمنظور اعمال قانون، برای متخلفان پرنده ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی ارسال شد و هر سه نفر روانه زندان شدند.

دنا، دنای شرقی، خاییز سرخ ، خامی، دیل ، سولک و سیوک جزو مناطق حفاظت شده استان است و کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است

این استان با ۲۴۰ گونه پستانداران، بیش از ۲۰۰ گونه پرندگان، ۳۹ گونه خزندگان، ۹ گونه ماهیان و سه گونه دوزیستان از زیستگاه های مهم حیات وحش منطقه زاگرس محسوب می شود.

گونه‌های مهم حیات وحش این مناطق نیز شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.