۱۱ پرونده قتل در خوزستان به مصالحه ختم شد

۱۱ پرونده قتل در خوزستان به مصالحه ختم شد

رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه یازده فقره پرونده قتل در قالب پویش به حرمت علی می‌بخشم، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شوراهای حل اختلاف کشور راه‌اندازی پویش‌هایی برای مصالحه بوده است که با پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم»، زمینه عفو 11 نفر از محکومان قصاص نفس در استان فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان و اعضای ستاد صبر، افزود: مرکز توسعه حل اختلاف در کنار رسیدگی قضایی به دعاوی ارجاع شده، با استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و ایجاد مصالحه در برخی پرونده‌ها، سهم بزرگی در ایجاد آرامش در جامعه دارد و این اقدامات قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و آثار معنوی آن در جامعه، گفت: این ماه فرصتی است برای تزکیه نفس و طلب بخشش و اگر بخواهیم بخشیده شویم باید ابتدا بتوانیم بخشیدن را بیاموزیم که نیاز به تمرین و ممارست دارد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) ویژگی‌های شخصیتی بسیاری دارد که باید از آن‌ها در جای جای زندگی بهره‌مند شد اما رأفت و بخشش از صفاتی است که می‌تواند در همه امور کارساز و نتایج قابل توجهی در جنبه‌های مادی و معنوی زندگی افراد جامعه داشته باشد.

علی دهقانی تصریح کرد: از این تعداد پرونده مصالحه شده، پنج فقره مربوط به شعب مختلف اهواز اعم از شهری و عشایر و شش فقره نیز مربوط به شورای حل اختلاف دزفول است.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز 60 فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان خوزستان مصالحه شد.