۱۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب استان بوشهر اضافه شد

۱۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب استان بوشهر اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با تاکید ویژه استاندار، ۱۰ هزار مترمکعب آب از تاسیسات آب‌ شیرین‌کن به ظرفیت تولید آب این استان افزوده شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از ابوالحسن عالی افزود: در زمان حاضر ۴۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز در شهرها و روستاهای مختلف این استان بوشهر از طرح‌های آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، کنگان با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و آب شیرین کن های روستاهای ساحلی دشتی و شیف بوشهر به ظرفیت‌های متفاوت در مدار تولید قرار دارند.

عالی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولید آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها رو به افزایش است و در مجموع ۴۰ تا ۴۵ درصد آب شرب استان از این تاسیسات باید تولید و تامین شود.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی این استان براساس پروژه‌های تعریف شده در زمان حاضر ۱۶۰هزار مترمکعب آب شیرین کن در دست ساخت است.

عالی ادامه داد: از این میزان در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار مترمکعب مربوط به آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر، شیف، گلستان و کنگان وارد مدار تولید شده و ۱۲۰ هزار مترمکعب مابقی نیز در سه سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای چهار منبع تأمین آب آشامیدنی شامل سد کوثر، خط آبرسانی کازرون، آب‌شیرین‌کن و چاه‌های درون استانی است افزود: در فصل گرما با افزایش مصرف آب مشکلاتی ایجاد می‌شود که نیاز به مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی برای گذر از بحران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از همکاری و مشارکت مشترکین آب در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف تصریح کرد: استاندارد مصرف آب برای هر نفر ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز تعیین شده و مصرف بیش از آن به عنوان مازاد مصرف تلقی می‌شود براین اساس اگر در چارچوب الگوی تعیین شده حرکت کنیم در تابستان مشکل و تنش آبی در استان نخواهیم داشت.