1/5 میلیون متر مربع از معابر شهری آسفالت می‌شود

رئیس شورای شهر اهواز: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در پنج ماه آینده یک و نیم میلیون متر مربع از معابر شهری آسفالت می‌شود.

1/5 میلیون متر مربع از معابر شهری آسفالت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، تلاش شده است زیرساخت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف که کار نشده یا اقدامات کمتری صورت گرفته و نیازمند اصلاح هستیم را ایجاد کنیم، در حاضر نیز در تلاش هستیم، علاوه بر آن بودجه ۱۴۰۲ و برنامه جامع اهواز ۱۴۰۵ در حال تدوین و طی هفته‌های آینده به شورای شهر ارسال می‌شود.

سیاوش محمودی می گوید: بهبود زیرساخت‌های هوشمند سازی از جمله اولویت‌های مهم این دوره می‌باشد بدین صورت که با استفاده از نرم افزار سیگما از تمام مراحل یک پروژه از مرحله تدوین تا اتمام پروژه و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد مشخص و قابلیت تجزیه و تحلیل دارد تا بتوانیم به شهروندان گزارش دهیم، علاوه بر آن فروش الکترونیکی بلیط اتوبوس و پنجره واحد خدمات نیز از جمله مواردی هستند که به زودی اجرایی می‌شوند.

به گفته او کلیات ارکان برنامه جامع اهواز ۱۴۰۵ در شورای شهر تصویب شده است، اما جزئیات، اما همچنان در شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و به محض دریافت توسط شورای شهر تصویب می‌شود این برنامه با چشم انداز با شعار اهواز، همدلی و زندگی تعریف شده است و بر اساس آن به دنبال تاب آوری و افزایش انعطاف‌پذیری شهری هستیم و بتوانیم عدالت و توزیع متواز خدمات و مشارکت پایدار را در اهواز داشته باشیم.

محمودی می گوید: برگزاری جلسات مختلف با سایر دستگاه از جمله مواردی هست که در این دوره از شورای شهر به طور مرتبط هر دو هفته یک بار با دعوت از سایر دستگاه‌ها دنبال استفاده از ظرفیت‌ها ک افزایش تعامل و هم افزایی هستیم.

به گفته این مقام مسئول در حوزه تاکسیرانی در جال رایزنی با سایردستگاه‌ها و بانک‌ها هستیم تا بتوانیم با اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی به هر راننده بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را توسعه دهیم چرا که در حال حاضر ۲هزار درستگاه تاکسی در اهواز وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها فرسوده هستند که باید نوسازی شوند علاوه بر آن ۵۰ دستگاه ون تاکسی خریداری و در آینده میز یکصد دستگاه جدید خریداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار یکی از ضعف‌های مدیریت شهری بوده که با پیگیری‌های انجام شده به زودی چند پروژه سرمایه گذاری شده کلید خواهند خورد و اعلام می‌شوند.

او می گوید: وجود نوار‌های حفاری و اسفالت معابر از جمله مهمترین گلایه‌های شهروندان است، با این حال در ۹ ماه گذشته بالغ بر یک میلیون متر مربع آسفالت اجرا شده است و در پنج ماه آینده نیز یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت می‌شود.

به گفته او بر اساس قانون هر دستگاهی که مجوز حفاری از شهرداری دریافت می‌کند پس از انجام کار باید معبر را به حالت اولیه خود بازگرداند، تا کنون شهرداری در بسیاری از موارد هیچگونه تاییدیه‌ای در این خصور به شرکت آبفا در خصوص نوار‌های حفاری آسفالت شده نداده است.

محمودی ادامه داد: دستگاه‌ها باید اراضی خود محصور نمایند عدم حصار بندی این اراضی سبب تجمع نخاله‌های ساختمانی در این اراضی شده است لذا انتظار می‌رود علاوه بر اینکه دستگاه‌ها اراضی خود را محصور کنند شهرداری نیز باید تا عید نوروز نخاله‌های ساختمانی را ساماندهی کند.