یک مهره کلیدی برای نابودی کرواسی و مودریچ

طرح دقیق آرژانتینی ها برای صعود فاش شد

یک مهره کلیدی برای نابودی کرواسی و مودریچ
اهمیت مک آلیستر، هافبک برایتون، در متوقف کردن کرواسی

یافتن دشمن و تزریق انگیزه: این راز اصلی پیروزی های آرژانتین در جام جهانی است.

 خولیو سزار فالسیونی، دروازه‌بان سابق آرژانتین که پس از اتمام دوران حرفه‌ای‌اش مربی تیم‌های زیادی در کشورش بود، مفسر روزنامه معروف آرژانتینی کلارین در طول جام جهانی فوتبال در قطر است. در مقاله ای که این نشریه امروز در نسخه اینترنتی خود منتشر کرد، فالسیونی بر اهمیت مک آلیستر، هافبک برایتون، در متوقف کردن کرواسی در دیدار نیمه نهایی مقابل این تیم تاکید کرده است.

او در مقابل خود نوشت: "حالا کرواسی برابر ما قرار دارد، آنها نیز حریف سرسختی مثل بقیه تیم های تورنمنت هستند. آنها برزیل را از جام جهانی حذف کرده و این چیز کمی نیست. نیکلاس تاگلیافیکو باید جایگزین آکونا محروم در دفاع چپ شود و همچنین رودریگو دی پائل، فرناندز و مک آلیستر باید در خط هافبک بازی کنند. طبق معمول، مسی به عنوان هافبک تهاجمی در میدان آزاد خواهد بود و در حمله آنخل دی ماریا باید در سمت راست و خولین آلوارس در جناح چپ بازی خواهند کرد.

کرواسی تیم بسیار خوبی است که شبیه آرژانتین با سیستم 3-3-4 بازی کرده و این روش در طول بازی اغلب 4-2-4 می شود. آنها سیستمی کلاسیک دارند و ما باید به این موضوع در طول بازی خیلی توجه کنیم. لوکا مودریچ موتور محرک اصلی این روش بوده و از عمق به سمت راست می رود. لوکا چندین بار در موقعیت بازیکن مرکزی حرکت می کند و در ادامه دژان لو.رن چند متر به سمت راست می دود تا مدافع کناری این تیم ژورانوویچ و وینگر کرواسی یعنی پاشالیچ فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند.

مودریچ به دنبال ارسال پاس بین خطوط خواهد بود و بنابراین، بازیکن کلیدی تیم ملی آرژانتین، مک آلیستر نام دارد. او باید مودریچ را تحت فشار قرار دهد تا فضای و آزادی زیادی برای بازی سازی نداشته باشد. می دانیم که با حرکت مودریچ، آنها به دنبال خلق موقعیت در سمت راست هستند، اما کرواسی در سمت چپ نیز بازیکنان خوبی دارند که می توانند نفوذ کنند.

یافتن "دشمن" و تزریق انگیزه های "خاص" تقریبا به یک عادت در فوتبال آرژانتین تبدیل شده است. به همین دلیل در بازی های آرژانتین اغلب دعواها و جنجال های نه چندان بزرگی در زمین ایجاد می شود. جستجو برای یافتن دشمن، و رقیب، به تیم قدرت بیشتری داده، تیم را به سمت جلو سوق می‌دهد و انگیزه بیشتری برای بازیکنان ایجاد می‌کند.