چشم آسیا اینجاست

امروز ؛ نبردهای دشوار ژاپن و کره جنوبی در یک هشتم جام جهانی

چشم آسیا اینجاست
ژاپن می‌خواهد سومین تیم باشد

ژاپن می‌خواهد پس از کره‌شمالی و جنوبی به سومین تیم آسیایی تبدیل شود که راهی یک‌چهارم نهایی جام جهانی می‌شود.

تیم ملی فوتبال ژاپن در دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ باید امشب (دوشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف تیم ملی کرواسی برود و سومین تقابلش با تیم‌های اروپایی را در جام بیست‌ودوم سپری کند.

سامورایی‌ها در شرایطی برای چهارمین مرتبه مجوز حضور در دور یک‌هشتم نهایی را به دست آورده‌اند که با یک طلسم تاریخی روبرو هستند. آنها در هیچ یک از سه حضور قبلی خود در دور دوم به برتری نرسیده‌اند و حالا در پی این هستند تا با شکست کرواسی طلسم‌شکنی کنند.

ژاپنی‌ها در سال ۲۰۰۲ پس از اینکه با هفت امتیاز از گروه خود صعود کردند، در دور بعدی با تک گل اومیت داوالا مغلوب ترکیه شدند و کارشان در خانه به اتمام رسید. هشت سال بعد نوبت به دیدار برابر پاراگوئه رسید. بازی در ۱۲۰ دقیقه بدون رد و بدل شدن گل به اتمام رسید و در ضربات پنالتی مردان تحت هدایت تاتا مارتینو با نتیجه‌ی پنج بر سه نماینده‌ی آسیا را شکست دادند.

در سال ۲۰۱۸ نیز حتما به خاطر دارید که تیم آکیرا نیشینو که با چهار امتیاز و کارت زرد کمتر نسبت به سنگال کوالیفای شده بود، در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی پس از اینکه ۲ گل به بلژیک زد، با کامبکی بزرگ مواجه شد و سه بر ۲ به شیاطین سرخ باخت.

باید دید آنها می‌توانند با عبور از سد کرواسی پس از کره‌ی شمالی در سال ۱۹۶۶ و کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۲۲، به سومین تیم قاره‌ی کهن تبدیل شوند که راهی دور یک‌چهارم نهایی می‌شوند یا خیر.  

برزیل-کره جنوبی ساعت 22:30

همچنین، امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در روز سوم رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های برزیل و کره جنوبی نیز از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با ۵ قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲و موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهار قهرمانی است؛ همچنین تنها تیم ملی است که در تمام جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌است.

تیم برزیل از زمان احداث تا امروز، پرافتخارترین تیم ملی جهان بوده است. برزیل تاکنون در تمام ۲۱ جام جهانی حضور داشته و برای بیست‌ودومین بار راهی قطر می‌شود، این کشور پنج قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد.

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی معروف به کونمبول با حضور ۱۰ تیم برگزار شد و تیم فوتبال برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

در مقابل، تیم ملی کره جنوبی ملقب به «جنگجویان تایگوک» به ارزش ۱۶۴ میلیون و ۴۸ هزار یورو با هدایت پائولو بنتو و میانگین سنی ۲۷.۸ در رده بیست‌وهشتم فیفا قرار دارد. ارزشمندترین بازیکن کره یونگ مین سون بازیکن جناح چپ تیم تاتنهام به قیمت ۷۰ میلیون یورو است.

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با خلق یک شگفتی در یک بازی دراماتیک در دقایق پایانی برابر پرتغال دو یک پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.