گلایه هرمزگانی‌ها از عرضه سیلندر گاز خانگی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب + فیلم

گلایه هرمزگانی‌ها از عرضه سیلندر گاز خانگی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب + فیلم

عرضه سیلندر گاز خانگی در هرمزگان با قیمت بالاتر از نرخ مصوب از سوی برخی شرکت‌های توزیع کننده گلایه مردم را به دنبال داشته است.

در حالی که سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان قیمت مصوب هر سیلندر گاز خانگی ۱۱ کیلویی را ۲۲ هزار تومان اعلام کرده است، اما برخی شرکت‌های توزیع کننده سیلندر گاز را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند.

آن طور که شهروندان هرمزگانی می‌گوید و البته بررسی‌های میدانی ما هم نشان می‌دهد، سیلندر گاز خانگی ۱۱ کیلویی در برخی جایگاه‌ها با قیمت‌های متفاوت از جمله ۲۵ و ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

عبدالرضا پیروی منش، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان در واکنش به گلایه مردم گفت: قیمت مصوب هر سیلندر یازده کیلویی گاز خانگی ۲۲ هزار تومان است و فروش بالاتر از قیمت مصوب، گران فروشی و تخلف محسوب می‌شود.

پیروی منش عنوان کرد:گروه‌های بازرسی در حال گشت زنی و نظارت بر فروش سیلندر گاز در استان هستند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۴ مورد بازرسی از شرکت‌های توزیع کننده سیلندر گاز خانگی انجام و ۱۵ پرونده تخلف نیز تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان گفت: شهروندان هرگونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.