گلایه مردم از بی کیفیتی نان در جهرم

گلایه مردم از بی کیفیتی نان در جهرم

محمدحسن شعبانی فرماندار ویژه جهرم در  بازدید از ۱۸ واحد خبازی در سطح شهر جهرم عنوان کرد: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه باشیم.

او نبود نظارت مستمر را عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و گفت: دستگاه‌های مسئول باید با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایت‌مندی مردم در این حوزه را فراهم کنند.

شعبانی بیان کرد: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تاثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید ساز وکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

او  توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف شهری، نبود رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌ بندی فعالیت نانوایی‌ها، احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه دانست.

شعبانی با بیان اینکه برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر ناشی از نبود نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای است، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تاکید کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم دستگاه‌های متولی امر را مکلف کرد برای حل تمام مشکلات و سامان‌دهی این حوزه، نظارت‌ها را بیشتر کنند.