گزینه های حسون برای نفت آبادان

عبدالرضا برزگری : رفتن آقای پرکاس اشتباه بود. چون یک مربی در این مدت کوتاه نمی تواند هیچ کاری برای تیمش انجام دهد

گزینه های حسون برای نفت آبادان

پس از جدایی رضا پرکاس از صنعت نفت، حالا همه در انتظار مشخص شدن نام سرمربی جدید آبادانی ها هستند. عبدالرضا برزگری یا جادوگر اورجینال که بعدها به پله ایران نیز معروف شد، معتقد است که وینفرد شفر آلمانی نمی تواند به تیم آنها کمک کند.

«حسون» همچنین اعتقاد دارد که مسعود شجاعی می تواند به جای نکونام در کنار کی روش روی نیمکت تیم ملی بنشیند. او به شدت مخالف جدایی نکونام است و می گوید در این صورت، فولاد ضرر بزرگی خواهد کرد.

گفت‌وگو با عبدالرضا برزگری را در زیر می خوانیم:

* همکاری پرکاس و صنعت نفت به پایان رسید. آیا 6 هفته برای مشخص شدن عیار یک سرمربی کافی است؟
من به عنوان یک آبادانی می گویم که رفتن آقای پرکاس اشتباه بود. چون یک مربی در این مدت کوتاه نمی تواند هیچ کاری برای تیمش انجام دهد. کل حضور ایشان در صنعت نفت به 2 ماه هم نکشید. به عنوان یک ورزشکار و آبادانی، خیلی متأسفم و با او بد برخورد کردند.

* گفته می شود منصوریان و شفر نزدیک ترین گزینه ها هستند.
من به شفر اعتقادی ندارم. گزینه های دیگری مانند سهراب بختیاری زاده و خود منصوریان از وینفرد شفر بهتر هستند. نظر من این است.

* به نظر شما آستانه صبر هواداران صنعت نفت پایین است؟ با این بودجه، انتظارات آنها برای کسب رتبه های بالا بجاست؟
به نظر من و به عنوان یک فوتبالیست، انتظار به جایی نیست. ما باید زیرساخت ها را تکمیل کنیم ولی هیچ کاری انجام نداده ایم. هر سال 8، 9 بازیکن می روند و به همان تعداد بازیکنان جدید می آید. به این ترتیب، ما باید به دنبال سقوط نکردن باشیم. اینکه هواداران می گویند صنعت نفت باید آسیایی شود، به شما قول می دهم سال بعد نیز این اتفاق رخ نخواهد داد، چون شرایط آن را نداریم.

* به نظر شما مشکل صنعت نفت به هزینه ها برمیگردد یا مشکلات دیگری وجود دارد؟
مسئله خرج کردن نیست، شما می توانید با پول کمی، یک بازیکن خوب را جذب کنی. در این استان، کمبود بازیکن نداریم. هیچ مربی‌ای به بازیکنان جدید شانس درخشیدن نداده است. باید یک مربی بیاید که به بازیکنان جوان این شانس را بدهد. ما در خود صنعت نفت بازیکن داریم که سن او 30 سال به بالا است، خود من که بازی می کردم، قبل از 30 سالگی فوتبال را کنار گذاشتم. در شرایطی که توانایی بازی کردن هم داشتم.

* فکر می کنید مسعود شجاعی می تواند به جای نکونام دستیار کی روش شود؟
به نظر من که آقای نکونام مربی بزرگ و خوبی است. در این شرایط، من جای هیئت مدیره و مدیرعامل فولاد بودم، به ایشان اجازه جدایی و حضور در تیم ملی را نمی دادم. چون ممکن است فولاد با این همه هزینه هایی که کرده، به مشکل بخورد. حتی خود بازیکنان را نکونام جذب کرده است. در این شرایط، فولاد لطمه می خورد. به جای اینکه فولاد ضرر کند، می توانند از شجاعی استفاده کنند. مسعود در فوتبال اروپا بازی کرده، توانایی مربی شدن را دارد، با مربیان بزرگی بوده و زبان کی روش را هم می فهمد. به نظر من شجاعی، بهتر از نکونام است. من اگر جای فولاد باشم، به نکونام اجازه جدایی نمی دهم. کی روش می خواهد یک ایرانی در کنارش باشد و بهتر است از شجاعی استفاده شود.

* البته آقای گرشاسبی هم با جدایی نکونام مخالفت کردند.
اصلا بحث مخالفت نیست، نباید اجازه این کار داده شود. در قرارداد آقای نکونام چه چیزی نوشته شده است؟ در هر شرایطی او نمی تواند در 2 تیم کار کند. در این صورت، یکی از تیم ها لطمه می خورد.