دربی چسبید!

گزارش لحظه ای دیداراستقلال- پرسپولیس

دربی چسبید!

آخرین دربی قرن مساوی شد/ ژست استقلال برای قهرمانی

نود و هشتمین داربی تهران با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و دو تیم امتیازها را تقسیم کردند. علی نعمتی در دقیقه ۴۰ برای پرسپولیس گلزنی کرد. رودی ژستد در دقیقه ۸۱ برای استقلال گل زد.

با این تساوی استقلال ۵۵ امتیازی و پرسپولیس ۴۹ امتیازی شد.

حاشیه دربی 98| عصبانیت شدید گل محمدی و اعتراض استقلالی ها به داور/ضربه مربی آبی ها به سینه بازیکن پرسپولیس

بعد از گل استقلال گل‌محمدی به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد که با کارت قرمز سیدعلی روبرور شد.

دلیل عصبانیت شدید یحیی گل‌محمدی بعد از گل استقلال

اعتراض های یحیی گل محمدی به داور دربی برای خیلی ها عجیب بود اما آن چه یحیی را برآشفت، تصمیمی بود که داور بعد از خروج سعید آقایی از زمین گرفت. وقتی سعید آقایی با برانکارد از زمین بیرون رفت، یحیی قصد داشت سیدجلال حسینی را به زمین بفرستد اما داور اجازه این تعویض را نداد تا پرسپولیس 10 نفره بازی را دنبال کند.

استقلال با تصمیم فرهاد مجیدی دو بازیکن بلند قامت را به میدان فرستاد و برهمین اساس یحیی گل محمدی دست به تعویض سید جلال حسینی زد تا مانع از گلزنی حریف شود. در همین گیرودار سعید آقایی روی زمین افتاد و یحیی هم تصمیم گرفت سیدجلال به جای آقایی بازی کند. حتی کمال به سمت خط طولی دوید تا بازوبند را به کاپیتان اول تیم تحویل دهد اما در کمال تعجب داور بازی اجازه تعویض را به پرسپولیسی ها نداد تا پرسپولیس با 10 بازیکن به بازی ادامه دهد و استقلال نیز با استفاده از 10 نفره بودن پرسپولیس به گل برسد.

همین اتفاق باعث شد یحیی به سیدعلی معترض شود. گل محمدی بارها از داور پرسید چرا اجازه ندادی سیدجلال وارد زمین شود. او از فرط عصبانیت شال گردنش را به سمت داور پرتاب کرد و از زمین اخراج شد.

در اواخر نیمه اول داور به سود پرسپولیس خطایی نگرفت که این موضوع با عصبانیت شدید گل محمدی توام شد. سرمربی تیم پرسپولیس بعد از این صحنه دوباره چند دقیقه بعد به تصمیم داور اعتراض کرد و معتقد بود او به سود تیمش خطا نگرفته است.

بعد از گل پرسپولیس احمد گوهری به سمت نیمکت پرسپولیس دوید و با لک و داوود فنایی به خوشحالی پرداخت.افشین پیروانی هم بعد از گل به سمت هواداران پرسپولیس رفت و با مشت  های گره کرده با آنها به خوشحالی پرداخت.

بعد از پایان نیمه اول فرزاد مجیدی و بهزاد غلامپور دوان دوان به سمت داور رفته و به وی اعتراض کردند. بعد از این اتفاق غلامپور ضربه ای را به سینه مهدی عبدی بازیکن پرسپولیس زد. در ادامه فرزاد مجیدی با عسگری مربی پرسپولیس درگیر شد. این مساله در مسیری که بازیکنان دو تیم راهی رختکن شدند اتفاق افتاد.

لحظات حساس
دقیقه ۳: خطا برای استقلال پشت محوطه باعث ایجاد اولین جنجال بازی شد.
دقیقه۴: سانتر مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی که کمک داور پرچم زد و آفساید دانشگر اعلام شد.
دقیقه ۸: ضدحمله استقلال و فرصت عالی برای آبی‌ها که گوهری توپ مطهری را مهار کرد و طی برخوردی که بین او با یامگا به وجود آمد اعتراض کردند.
دقیقه ۱۰: یامگا خط دفاعی پرسپولیس را به هم ریخت و کسی نبود که از سانتر در دهانه دروازه او استفاده کند.

دقیقه ۱۴: فرصت برای استقلال که شوت یامگا پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.
دقیقه ۱۵: سانتر خطرناک مهدی پور روی ضربه کرنر که با ضربه سر رافائل به بیرون رفت.
دقیقه ۱۹: حرکت ترکیبی خوب قرمزها از سمت چپ که دانشگر مجبور به دادن کرنر شد.

دقیقه۲۰: رضا اسدی روی سانتر اقایی و اثرگذاری تمیروف فرصت گلزنی پیدا کرد که شوت او در چارچوب نبود.
دقیقه ۲۲: ضربه کاشته برای استقلال پشت قوس محوطه روی خطای فرجی به دست آمد.
دقیقه ۲۳: شوت وریا غفوری از روی ضربه کاشته را احمد گوهری مهار کرد.
دقیقه ۲۵: سانتر عجیب رضاییان روی ضربه کاشته پرسپولیس که بدون خطر به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: شوت نه چندان محکم مطهری را گوهری در دو ضرب گرفت.
دقیقه ۳۱: فرصت عالی برای پرسپولیس با حرکت سرلک از سمت چپ که در ریباند تمیروف به شکل عجیبی فرصت را از دست داد.

دقیقه ۳۵: پاس در عرض پهلوان و شوت تمیروف که در چارچوب نبود تا یک موقعیت خوب دیگر از دست برود.
دقیقه ۳۸: موقعیت خطرناک روی فرار یامگا و ضربه مطهری که خطرناک به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴: شوت از راه دور تمیروف با اختلاف به بیرون رفت.

آغاز آخرین دربی قرن با حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی

قرمز و آبی‌های پایتخت در یک بازی فوق حساس که می‌تواند سرنوشت قهرمان لیگ بیست و یکم را مشخص کند به مصاف هم رفته‌اند.

سرانجام انتظارها به پایان رسید و دو تیم پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۸ که با توجه به کورس‌شان برای قهرمانی یکی از حساس‌ترین شهرآوردهای تاریخ شده مقابل هم قرار گرفتند.

حضور تماشاگران در ورزشگاه پس از هفته‌ها دوری می‌تواند حتی روی نتیجه بازی هم اثر گذار باشد. پرسپولیس برای کم‌ کردن فاصله تا صدر فقط برد می‌خواهد و از آن سو تیم فرهاد مجیدی در این فصل هیچ باختی را تجربه نکرده است.

هفته بیست و سوم لیگ برتر/ 1400/12/26 ساعت 17:30/ تعداد تماشاگر: بیش از 20هزار نفر

تیم داوری: مهدی سیدعلی، محمدرضا منصوری، فرهاد مروجی و محمدحسین زاهدی‌فر/ ناظر داوری: حسین نجاتی

ترکیب استقلال با 2 سوپرایز بزرگ مقابل پرسپولیس

ترکیب اولیه استقلال برای شهرآورد پایتخت مشخص شد.

برخلاف گمانه‌زنی‌های انجام شده در فضای مجازی در ساعات گذشته، ترکیب استقلال با تغییراتی غیرمنتظره برای شهرآورد پایتخت همراه بوده و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با استفاده از سیستم 3 دفاعه و حضور فیکس وریا غفوری و ارسلان مطهری ترکیب اولیه تیمش را چینش کرده است.

در خط دروازه مطابق انتظار حسین حسینی است؛ محمد دانشگر با بازگشت از مصدومیت در کنار عارف غلامی و رافائل سیلوا مثلث خط دفاعی استقلال را شکل می‌دهند. وریا غفوری در سمت راست جانشین صالح حردانی شده و جعفر سلمانی وینگ‌بک چپ امروز آبی‌هاست.

در خط میانی روزبه چشمی در کنار مهدی مهدی‌پور به کار گرفته شده و حسین‌زاده و یامگا دو وینگر استقلالی‌ها در ترکیب ابتدایی دربی 98 هستند.

در نوک پیکان خط حمله سوپرایز بزرگی از سوی فرهاد مجیدی انجام شده و برخلاف گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی حضور رودی ژستد، سرمربی استقلال به ارسلان مطهری اعتماد کرده است تا این مهاجم جوان که سابقه‌ی 3 بار گلزنی در دربی را دارد، از ابتدا در ترکیب آبی‌ها مقابل پرسپولیس به میدان برود.

ترکیب اولیه استقلال مقابل پرسپولیس:

حسین حسینی، عارف غلامی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، وریا غفوری (کاپیتان)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و امیرارسلان مطهری

 

تیم فوتبال استقلال در حال حاضر با ۵۴ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر فوتبال کشورمان قرار دارد. پرسپولیس نیز با ۴۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

ترکیب پرسپولیس با 3 شگفتانه از سوی یحیی

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از نفرات مدنظر خود برای دربی پایتخت رونمایی کرد

کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس برای شهرآورد پایتخت به سراغ انتخاب ترکیبی غیرقابل پیش‌بینی رفته و نفراتی را در ترکیب اولیه به کار برده که شاید حضورشان چندان قابل‌حدس نبود.

در خط دروازه، احمد گوهری برخلاف تمام گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی حضور حامد لک، سنگربان امروز پرسپولیس است؛ زوح علی نعمتی و فرشاد فرجی در میانه خط دفاعی این تیم حضور دارند و رامین رضاییان و سعید آقایی دفاع راست و چپ سرخ‌پوشان هستند.

در میانه‌ی زمین با نیمکت‌نشینی کمال کامیابی‌نیا، زوج رضا اسدی و میلاد سرلک برای پرسپولیس به میدان می‌روند و احسان پهلوان، مهدی ترابی و وحید امیری سه عنصر تهاجمی امروز پرسپولیس به شمار میروند.

در خط حمله‌ی پرسپولیس هم امروز شرزود تمیروف تک مهاجم سرخ‌پوشان است که با نظر یحیی گل‌محمدی از ابتدا در دربی 98 حضور دارد.

11 بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در مصاف با استقلال:

احمد گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی، رامین رضاییان، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی ترابی و شرزود تمیروف

لحظاتی پیش کاروان پرسپولیس وارد تونل ورزشگاه شد

کریم باقری در جمع سرخپوشان حضور ندارد.

خبرنگاران منتظر ورود بازیکنان دو تیم هستند و احتمالا اولین کاروان، بازیکنان پرسپولیس خواهند بود.

در حالیکه حامد پاکدل قصد گفتگو با خبرنگاران را داشت، فرشاد فرجی به او توصیه کرد که گفتگو نکند و با کشیدن کیفش مهاجم پرسپولیس را یه سمت رختکن هدایت کرد.

بلیت ۵۰۰ هزار تومانی در جایگاه VIP!

در جایگاه ویژه تعدادی تماشاگر حضور پیدا کرده‌اند که طبق اطلاعات به دست آمده بلیت این جایگاه با مالیات بر ارزش افزوده، مبلغی حدود ۵۴۵ هزار تومان شده است.

پاداش ویژه برای قرمزها در صورت پیروزی

رضا درویش مدیرعامل سرخ‌ها به بازیکنان پرسپولیس وعده داده است که درصورت برتری در دربی به هر بازیکن پاداش ۵٠ میلیونی اهدا خواهد کرد.

دربی 98 پایتخت عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ این دربی جنگ بر سر تصاحب جام قهرمانی هم هست.

استقلال و پرسپولیس در شرایطی تا ساعاتی دیگر مقابل هم قرار می‌گیرند که این بازی با توجه به قرار داشتن دو تیم در کورس قهرمانی می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. آخرین دربی قرن در آخرین پنجشنبه سال 1400 حساس‌ترین مسابقه این دو تیم هم می‌تواند باشد. مسابقه‌ای که نه در حرف و کُری‌خوانی هواداران دو تیم، بلکه واقعا به اندازه یک جام قهرمانی ارزشمند است

این در شرایطی از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود که برای اولین بار پس از کرونا، دربی تهران با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و ۲۰ هزار نفر امکان تماشای این بازی را خواهند داشت.

نکته مهم اینکه علاوه بر حضور تماشاگران که احتمالا از ساعات نخست روز راهی ورزشگاه خواهند شد، وضعیت جدولی دو تیم نیز این بازی را به یکی از حساس‌ترین دربی‌های اخیر تبدیل کرده است.

برنده دربی و شانس بزرگ برای قهرمانی

بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتی که استقلال در این دیدار برنده شود، قهرمان لیگ برتر خواهد بود، زیرا فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس در رده دوم جدول به 9 امتیاز می‌رسد. پرسپولیس، قهرمان 5 دوره لیگ برتر هم برای اینکه خیلی زود در این فصل در کورس قهرمانی تسلیم آبی‌پوشان نشود به دنبال برد است تا اختلاف امتیازی دو  تیم به 3 برسد. در چنین شرایطی همه می‌گویند می‌توان انتظار یک بازی زیبا را داشت، زیرا حداقل پرسپولیس در این دربی به دنبال مساوی و نباختن نیست و باید برنده شود.

امروز به طور رسمی مشخص شد که جواد خیابانی گزارش دربی ۹۸ را برعهده دارد. خیابانی شب گذشته بازی ویارئال-یوونتوس را گزارش کرده بود.

استقلال نسبت به بازی رفت 2 تغییر قطعی به نام های سیاوش یزدانی و حسین مرادمند در ترکیب اصلی خود خواهد داشت و احتمال فراوان رضا آذری، محمد دانشگر و روزبه چشمی نیز بازی را از روی نیمکت آغاز کنند.