گرد و غبار تردد‌های دریایی و هوایی کیش را تا اطلاع ثانوی لغو کرد

گرد و غبار تردد‌های دریایی و هوایی کیش را  تا اطلاع ثانوی لغو کرد

ستاد مدیریت بحران جزیره کیش در اطلاعیه ای اعلام کرده، با توجه به افزایش غلظت گرد وغبار و ریزگردها و ایجاد شرایط کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص های آلودگی نزدیک به ۱۵۰ و کاهش دید افقی به کمتر از ۵۰۰ متر وضعیت سطح نارنجی اعلام می شود.

در ادامه این اطلاعیه آماده است: بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان هرمزگان احتمال پایداری این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با توجه به اعلام وضعیت ناسالم هوا و احتمال تشدید آن در ساعات آینده لازم است تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه توسط کلیه مشاغل و افراد مد نظر قرار بگیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش نیز گفت: به علت افزایش گرد و غبار در این جزیره ترددهای دریایی و هوایی تا اطلاع ثانوی در جزیره لغو شد و مسافران در محل اقامت خود تا اطلاع بعدی و اعلام سازمان هواپیمایی و بنادر و دریانوردی و بازگشت به شرایط ایمن برای ترددهای هوایی و دریایی ترک نکنند.

سعید پورزادی افزود: تاکید می‌شود با توجه به وضعیت ناسالم در منطقه ساکنان و گردشگران تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی خود انجام دهند.

وی بیان کرد: مشاغل، افراد و گروه‌های حساس جامعه برای حفظ سلامتی خود در مواقع ضروری و خارج از منزل حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند.