کیفرخواست مقصر مرگ دختر نخبه اهوازی صادر شد

کیفرخواست مقصر مرگ دختر نخبه اهوازی صادر شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از صدور کیفرخواست مقصر مرگ دختر نخبه اهوازی خبر داد.

حمید ناصری اظهار کرد: این دختر جوان آبان‌ماه امسال در پی عمل زیبایی در یک مطب پزشکی، دچار ایست قلبی تنفسی شد و پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی(ره)، درگذشت.

وی افزود: پس از آن اولیای دم متوفی به دستگاه قضایی شکایت کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شدند که بلافاصله به دلیل حساسیت موضوع و برخورد قاطع با هر گونه مداخله غیر اصولی در امور پزشکی، بازپرس ویژه جهت این پرونده انتخاب و اقدامات قانونی و استعلامات پزشکی صورت گرفت.

ناصری اظهار کرد: با به کارگیری سریع‌ترین روش‌ها، تحقیقات قضایی تکمیل، متهم احضار و تفهیم اتهام و کیفرخواست وی صادر و به همراه پرونده به دادگاه ارسال شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی عمومی و هوشیارسازی جامعه در این خصوص توسط رسانه‌ها، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان خوزستان باید ضمن همکاری در ارائه این آموزش‌ها، نظارت‌های خود بر مراکز درمانی و زیبایی را نیز افزایش دهند.

ناصری افزود: با توجه به اینکه پزشک به صورت مستقیم در انجام بزه مباشرت نداشته است، موضوع رسیدگی به قصور وی در خصوص عدم نظارت کافی بر مطب، از طریق سازمان نظام پزشکی استان خوزستان رسیدگی می‌شود.

دختر ۱۹ ساله اهوازی و دارای رتبه ۷۰ کنکور سراسری، پانزدهم آبان‌ماه امسال هنگام انجام عمل زیبایی، به کما رفت و پس از اعزام به بیمارستان دچار مرگ‌مغزی شد و درگذشت.