کوهنورد گرفتار در ارتفاعات جوادیه شیراز نجات یافت

کوهنورد گرفتار در ارتفاعات جوادیه شیراز نجات یافت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: شهروند گرفتار در ارتفاعات جاده کمربندی جوادیه شیراز با کمک آتش نشانان نجات یافت.

محمدهادی قانع روز جمعه در این باره توضیح داد: حوالی ساعت ۹ و ۴۸ دقیقه صبح جمعه دهم تیر ماه ۱۴۰۱ در پی تماس کوهپیمایی با سامانه ۱۲۵ و اعلام  گرفتار شدن در ارتفاعات و عدم توانایی طی کردن ادامه مسیر، ستاد فرماندهی، گروه امداد و نجات مستقر در ایستگاه ۱۵ را به محل حادثه در ارتفاعات حاشیه کمربندی جوادیه اعزام کرد.

وی ادامه داد: پس از رسیدن آتش نشانان به موقعیت مکانی مورد نظر مشاهده شد کوهپیما حدودا ۵۰ ساله به دلیل ضعف جسمانی در وضعیت خطرناکی قرار گرفته و قادر به ادامه مسیر نبوده است.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان برای نجات این فرد وارد عمل شده و پس از احیا و بهبود وضعیت جسمانی وی، فرد را به سلامت به سطح زمین منتقل کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: در همین راستا به شهروندان توصیه می شود که‌ برای رفتن به کوهنوردی و یا طبیعت گردی باید از کمک افراد باتجربه در کوهنوردی استفاده کرد، کمک افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند، می تواند در مواقع بحرانی جان افراد را نجات دهد.