کمبود پرستار در کشور سه رقمی شد

کمبود پرستار در کشور سه رقمی شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کرمانشاه با اشاره به کمبود پرستار در کشور، گفت: در حال حاضر کشور با کمبود جدی پرستار مواجه است و خود وزارت بهداشت به دنبال این است از هر طریقی جذب پرستار داشته باشد.

دکتر عباس عابدی اظهار داشت: شاخص استاندارد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی 1.8 پرستار است که میانگین کشوری در این زمینه کمتر از یک است و همین امر نشان دهنده کمبود شدید پرستار در کشور است.

وی افزود: اگر تنها عرصه بیمارستانی و تعداد تخت را در نظر بگیریم در حال حاضر حدود 70 تا 80 هزار پرستار کم داریم و اگر عرصه جامعه و بهداشت را هم لحاظ کنیم حدود 100 هزار پرستار نیاز داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تلاش ها برای جذب بیشتر نیروهای پرستاری، گفت: اخیرا از طریق قانون تبدیل وضعیت ایثارگران توانسته ایم 12 هزار پرستار را تبدیل وضعیت کرده و امنیت شغلی آنها را بیشتر کنیم.

عابدی تصریح کرد: همچنین مجوز استخدامی که در سال 1399 صادر شده بود، جذب آن در سال گذشته صورت گرفت و از 55 هزار نیرویی که در وزارت بهداشت جذب شدند حدود 19 هزار نفر آنها پرستار بودند، بنابراین طی دو سال گذشته استخدام و تبدیل وضعیت 31 هزار پرستار در کشور صورت گرفته است.