کلینیک‌های سرپایی کرونا در فارس فعال شد

کلینیک‌های سرپایی کرونا در فارس فعال شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با هدف مقابله مطلوب با موج جدید ابتلا به کروناویروس، کلینیک‌های سرپایی تشخیص و درمان، در استان فارس مجددا فعال شده است.

مهرداد شریفی شنبه ۲۵ تیر از آمادگی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج جدید کرونا خبر داد و به خبرنگاران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، سناریوهای افزایش تخت های بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کروناویروس در شیراز و شهرستان های استان انجام شده تا با توجه به شدت بیماری و تعداد مبتلایان، نیاز به خدمات بستری اجرایی شود.

او افزود: در حال حاضر، ۲۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

بستری ۳۵ کودک مبتلا به کرونا در فارس

شریفی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا کودک هستند، اظهار داشت: با توجه به شدت بیماری در کودکان و نیاز به خدمات بستری اطفال، برنامه ریزی های لازم در خصوص افزایش تخت های بستری کودکان نیز انجام شده است.

راه اندازی مجدد کلینیک های درمان سرپایی کرونا ویروس در شیراز از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه موج های قبلی کرونا نشان می دهد که این کلینیک ها نقش موثری در کاهش ضریب اشغال تخت های بستری، ارتقا و تسریع ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: کلینیک درمان سرپایی کرونا ویروس نیز بار دیگر در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز راه اندازی می شود.

لزوم استفاده از ماسک و تزریق دُز یادآور واکسن

شریفی اضافه کرد: با راه اندازی این کلینیک، بیماران پس از ارزیابی اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نداشته باشند، در کلینیک های سرپایی از سوی پزشکان متخصص معاینه و اقدامات درمانی موردنیاز را دریافت می کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا، استفاده از ماسک در فضاهای سر پوشیده و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته است، می تواند در فروکش کردن موج جدید بیماری نقش موثری ایفا کند.