کلاهبردار حرفه‌ای و فروشنده دروغین اینترنتی دستگیر شد

کلاهبردار حرفه‌ای و فروشنده دروغین اینترنتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای و فروشنده دروغین اینترنتی لپ تاپ خبر داد.

سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدامات تخصصی و شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا شهرستان دشتستان، مجرمی حرفه‌ای که با درج آگهی دروغین فروش لپ تاپ در سایت دیوار از خریدارانی در سطح کشور، کلاهبرداری می‌نمود، در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: این کلاهبردار حرفه‌ای که دارای ده‌ها سابقه کیفری قبلی بوده با در اختیار داشتن چندین قطعه سیم کارت بنام افراد غیر، اقدام به درج آگهی اینترنتی می‌نموده و برای پوشاندن ردپای خود هم از حساب فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرده و کالاهایی را از آنان با وجوه کلاهبرداری شده خریداری و سپس مجددا به‌ فروش می‌رسانده و البته فرد کلاهبردار در هیچ یک از معاملات مجرمانه خود حضور نیافته است.

وی عنوان کرد: در هنگام دستگیری کلاهبردار اینترنتی، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند و چندین قطعه سیم کارت از محل اختفاء نامبرده کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: پس از دلالت مجرم دستگیرشده به پلیس فتا شهرستان دشتستان و در تحقیقات تکمیلی، معترف گردیده که  از ماه‌های قبل تاکنون با این شیوه مجرمانه بیش از حداقل 150 فقره کلاهبرداری از متقاضیان خرید در سراسر کشور را انجام داده است.

سوسنی ادامه داد: حدود 3 میلیارد تومان نیز میزان وجوه کلاهبرداری شده توسط وی برآورد شده که به‌علت شگرد مجرم و گسترده بودن دامنه ارتکاب جرم در استان‌های مختلف، احراز تعداد دقیق مالباختگان و میزان نهایی وجوه کلاهبرداری شده نیازمند انجام بررسی‌های تکمیلی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: روند پی‌جویی تخصصی این پرونده با هماهنگی مرجع محترم قضایی تا روشن شدن تمامی زوایای اعمال مجرمانه این فرد ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های گرانقدر برای تقویت امنیت پایدار در فضای مجازی با پلیس همکاری کرده و ضمن توجه به توصیه‌ها و هشدارهای آموزشی و پیشگیرانه پلیس فتا که به‌صورت مستمر از رسانه‌های استانی به‌ویژه صداوسیما، اطلاع‌رسانی می‌شود، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی با مراجعه به سایت اینترنتی پلیس فتا، مراتب را به کارشناسان سایبری گزارش نمایند.