کلاهبردار آگهی دروغین استخدام در چنگال قانون

مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌ها و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود، باشید

کلاهبردار آگهی دروغین استخدام در چنگال قانون

سرهنگ فیض الله احمدی سرپرست پلیس فتا کهگیلویه وبویراحمد از شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین استخدام شرکت خصوصی در سایت دیوار از شهروندان بیش از ۳۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی افزود: با مراجعه شهروند مالباخته به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از آگهی جعلی در سایت دیوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت

احمدی ادامه داد: با بررسی‌های اولیه از شاکی مشخص شد او به قصد استخدام با جستجو در سایت دیوار بامشاهده آگهی استخدام اقدام به واریز مبلغی  به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده نموده است،وپس از این اقدام فرد ثبت کننده آگهی پاسخگوی ایشان نبوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: طی تحقیقات تکمیلی و اقدامات پلیسی صورت گرفته، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و اظهار داشت که با هدف کسب منافع مالی، اقدام به انتشار آگهی های جعلی استخدام کرده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضی، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است.

احمدی به شهروندان و به خصوص افراد جویای کار توصیه کرد: مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود، باشند؛ سايت‌هاي واسطه گر اینترنتی صرفا جهت درج آگهی و تبلیغات می باشند و لزوما هر تبلیغی مورد تایید نیست ، بنابراین با صیانت از مدارک هویتی نظیر کارت ملی ، شناسنامه ، گذرنامه وحساب های بانکی مراقب اسناد هویتی خود باشید تا گرفتار كلاهبرداران نشوید.

سرپرست پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.