کشف بیش از نیم تن تریاک از یک منزل مسکونی در شیراز

کشف بیش از نیم تن تریاک از یک منزل مسکونی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد : در بازرسی پلیس از منزلی در شیراز ۵۹۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس روز چهارشنبه از دستگیری ۲ قاچاقچی حرفه‌ای و کشف ۵۹۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان "شیراز" خبر داد.

سردار حبیبی در این باره اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار فنی و تخصصی از دپو محموله سنگین تریاک در منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان شیراز مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۵۹۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

حبیبی به نقش پررنگ و تاثیرگذار مردم در برخورد با قاچاقچیان اشاره و تاکید کرد: این استان محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و این فرماندهی در طول شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه اخبار و موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات نیز از دستگیری متهم و کشف ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای مبارزه جدی با سلاح غیر مجاز مأموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات هوشمندانه و فنی محل اختفاء ۲ قبضه سلاح یکی جنگی و دیگری شکاری را شناسایی و در این رابطه اقدام نمایند.

وی افزود: مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه شدند و با بازرسی از محل نامبرده تعداد ۲ قبضه اسلحه شکاری و جنگی که بصورت ماهرانه ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط نمایند و همچنین تعدادی مهات مربوطه نیز در محل کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد . به برخورد قاطعانه پلیس به دارندگان و حاملان سلاح های غیر مجاز اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در این زمینه مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان بوانات در ۲۳۱ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.