کشف ۱۰ تن مواد مخدر در فارس، شاخص کشفیات سه ماهه را شکست

کشف ۱۰ تن مواد مخدر در فارس، شاخص کشفیات سه ماهه را شکست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان ۱۰ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف و در این ارتباط بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سید موسی حسینی، روز سه شنبه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (26 ژوئن) در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: سال گذشته نیز در استان فارس ۵۷ تن انواع مواد مخدر کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به سالهای گذشته بی سابقه است.
وی، ضمن تاکید بر لزوم جدی گرفتن بحث مبارزه با تولید و عرضه مواد مخدر صنعتی بیان کرد: رواج مخدرهای صنعتی با توجه به آسیب های جبران ناپذیر آن باید به عنوان یک معضل  با جدیت دنبال شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: اگر این افراد را افراد آسیب دیده خطاب کنیم و تحت درمان قرار دهیم و  پیشگیری خانوادگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهیم می توانیم به نتایج خوبی دست یابیم.
حسینی افزود: از دیماه سال گذشته طرح جمع آوری معتادان متجاهر را با همکاری دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی در دستور کار قرار دادیم و افزون بر پنج هزار نفر را در کمپ ماده ۱۶ و کمپ های فرعی ساماندهی کردیم.
او اظهار داشت: سیاست جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فارس ساماندهی متجاهرین به شکل سازماندهی شده و ایجاد کارگاه های کارآفرینی است.
وی افزود: ما کارآفرینانی در استان در حوزه ایجاد کارگاه ها داریم که از ظرفیت آنها استفاده می کنیم و تداوم این مهم در کنار تقویت سمن های فعال در این حوزه از جمله برنامه های ما در سال جاری خواهد بود.
حسینی گفت: هدف ما این است که بعد از بهبودی این آسیب دیدگاه کارگاه هایی ایجاد کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه کسب درآمد و امرار معاش برای آنها فراهم شود تا دو باره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.