کشف و ضبط چند سکه و شیء تاریخی در خوزستان

کشف و ضبط چند سکه و شیء تاریخی در خوزستان

فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از کشف و ضبط چند سکه و شیء تاریخی در شهرستان‌های باوی و کرخه خبر داد.

رامین مکناوی افزود: در جریان بازرسی و تفتیش از یک منزل مسکونی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان باوی، با تیزبینی و هوشیاری ماموران، پنج عدد سکه قدیمی کشف و یک نفر دستگیر شد.

وی ادامه داد: سکه‌های کشف شده طی دستور مراجع قضایی به‌منظور اعلام نظر کارشناسی، تحویل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان باوی شد تا براساس نظریه کارشناسی، اصالت تاریخی سکه‌ها تایید شود و در ادامه نیز با تقدیم شکایت، موضوع برای دستگیری متهمان احتمالی رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاطت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به کشف ۲ اثر تاریخی در شهرستان کرخه نیز افزود: باتوجه به همراهی کارشناسان حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از یک محوطه‌ تاریخی از توابع شهرستان کرخه، یک کوزه سفالی و یک شیء سنگی کشف شد.

وی ادامه داد: این ۲ اثر کشف شده نیز پس از سیر مراحل اداری، تحویل امین اموال اداره میراث فرهنگی شوش شدند که براساس نظریه کارشناسی دارای اصالت تاریخی و مربوط به دوره اسلامی تشخیص داده شدند.