کشته شدن یک خرس توسط اهالی «مَرغا» ایذه

کشته شدن یک خرس توسط اهالی «مَرغا» ایذه

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه اظهار کرد: در روزهای گذشته در پی گزارش اهالی منطقه مرغا مبنی بر حضور و پرسه یک قلاده خرس گرسنه به همراه توله در اطراف روستاهای این منطقه، پرسنل اداره حفاظت محیط زیست در منطقه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این خرس به دلیل کمبود مواد غذایی و خشکسالی در منطقه خود را به رودخانه‌های پایین دست می‌رساند، افزود: در طول این مدت توصیه‌های لازم برای چگونگی برخورد و حفاظت از این جانور به اهالی گوشزد شد و با توجه به اینکه کوه‌های اطراف منطقه زیستگاه این موجود بود عملا خطری برای اهالی نداشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد: با توجه به حساسیت اهالی نسبت به موضوع و خطراتی که این خرس و توله را تهدید می‌کرد، پیگیری لازم جهت زنده‌گیری و انتقال آن از منطقه انجام و از اهالی درخواست شد تا زمان انجام کار طی دو روز آینده صبور باشند.

امیری گفت: با وجود این شرایط، گشت‌زنی به منطقه ادامه داشت ولی عصر روز دوشنبه شاهد حضور چندین نفر با سلاح، چوب و سنگ در کوه و دره‌های اطراف و در زیستگاه به دنبال این جانور گشته و با یافتن آن و بستن با طناب و وارد کردن ضربه با سنگ و اشیای دیگر باعث جان‌باختن خرس مادر شده و از توله هم خبری نیست.

وی تاکید کرد: متخلفین و عاملان مرگ این خرس شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضا کار پیگیری قضایی در حال انجام است.

امیری در پایان اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند که جانوران حیات وحش تا زمانی که از جانب انسان احساس خطر نکند هیچ واکنشی نشان نخواهد داد و بر خلاف باور مردم که این جانوران وحشی و خطرناک هستند، هیچ خطری برای انسان ندارند و در صورت مشاهده حیوانات وحشی به جای اقدام شخصی و خطرآفرینی برای خود و آن موجود مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست گزارش دهند.