کشته شدن چند مقام دولتی سومالی بر اثر حمله گروه تروریستی الشباب  

کشته شدن چند مقام دولتی سومالی بر اثر حمله گروه تروریستی الشباب    

 منابع خبری سومالی از کشته شدن ۱۲ نفر از غیرنظامیان این کشور از جمله چند مقام دولتی در حمله گروه تروریستی الشباب خبر دادند.

الشباب امروز (شنبه) در منطقه «هیران» واقع در مرکز سومالی دست به اقدامات تروریستی زد که به کشته شدن ۱۲ نفر از شهروندان این کشور منجر شد.
«علی حایت عثمان» استاندار هیران در این باره گزارش داد که الشباب در این حمله یک مرکز دولتی را هدف قرار داده است و چند مقام دولتی نیز در میان کشته شده ها هستند.
الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.
الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.
گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به «AMISOM» را داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.
نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.