کشاورز رامشیری با تولید هشت تن گندم در هکتار نمونه کشوری شد

کشاورز رامشیری با تولید هشت تن گندم در هکتار نمونه کشوری شد

یک کشاورز خوزستانی به دلیل استفاده از روش‌های نوین، با تولید هشت تن گندم در هکتار به عنوان گندمکار آبی نمونه در کشور معرفی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از انتخاب عبدالعلی پیرو، کشاورز تلاشگر و سختکوش شبکه رامشیر به عنوان کشاورز نمونه گندمکار آبی کشور خبر داد و گفت: استفاده از علوم جدید کشاورزی و همسو شدن با برنامه‌های تامین آب اعلام شده، منجر به شکوفا شدن تلاش‌های این کشاورز و دریافت لوح سپاس و تندیس طلایی از دست رییس جمهور شد.

حمد دریس افزود: این کشاورز نمونه، ۶۰ هکتار زمین خود را با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و تامین آب به موقع به زیر کشت گندم برد که در پایان توانست میزان برداشت خود را از سه تن به حدود هشت تن در هکتار برساند.

وی با تقدیر از این کشاورز اضافه کرد: در سال آبی گذشته به دلیل تنش آبی و کمبود آب کشاورزی بنا به تصمیم شورای کشاورزی خوزستان تاخیر در کشت پاییزه یکی از راه‌های مبارزه با این تنش اعلام شده بود.

دریس ادامه داد: در سال زراعی گذشته تامین آب کشاورزی برای توزیع کنندگان نیز بسیار دشوار بود که با برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی یکی از سخت‌ترین تنش‌های آبی پشت سر گذاشته شد و با نمونه شدن کشاورز شبکه رامشیر خستگی از تن من و همکارانم بیرون رفت.

بر اساس این گزارش، خوزستان دومین سال متوالی با خشکسالی شدید را سپری می‌کند که در این مدت کشاورزان بیشترین دشواری را متحمل شده‌اند.

تابستان امسال کشت محصولات پرآب‌بر در همه حوضه‌های آبی خوزستان و کشت تابستانه در حوضه کرخه ممنوع اعلام شده بود. تابستان پارسال نیز، بحران آب، منجر به اعتراضات اجتماعی در خوزستان شد.

شهرستان رامشیر در شرق خوزستان قرار دارد که آب مورد نیاز کشاورزی آن از حوضه مارون - جراحی تامین می شود.