کسب ۲ مدال طلا و یک برنز جوانان جهان توسط فرنگی‌کاران خوزستانی

کسب ۲ مدال طلا و یک برنز جوانان جهان توسط فرنگی‌کاران خوزستانی

فرنگی کاران خوزستانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به دو مدال طلا و یک نشان برنز دست پیدا کردند.

در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان امشب سعید اسمعیلی، سید دانیال سهرابی و علیرضا مهمدی از خوزستان در بلغارستان به روی تشک رفتند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم اسمعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ماکس ول بلک از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۹ از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. اسمعیلی در این مرحله به مصاف ولادمیر ویوتویچ از اوکراین را با نتیجه ۱۲ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ میهات ممدلی از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار سورن آقاجانیان از ارمنستان را برد و صاحب گردن آویز طلا شد.

همچنین علیرضا مهمدی در فینال وزن ۹۸ کیلوگرم با شکست حریفی از گرجستان موفق شد مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۱ نوردوس نورکانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر عبدالرحمن عمر از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر یانیس نیفری از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ و ضربه فنی مغلوب نیکا برولادزه از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. او در این مرحله حریف خود را شکست داد و به مدال برنز رسید.

روز گذشته نیز ایمان محمدی دیگر فرنگی خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به مدال طلا رسیده بود.