کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران

فرماندار گچساران از کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جنگلها و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

دیهیمی خوب در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان گفت: امسال در مناطق مستعد آتش سوزی بیش از ۴۸۰ کیلومتر آتش بر ایجاد شده که ۴۶۰ کیلومتر آن مربوط به جنگل و مرتع و ۲۰ کیلومتر آن نیز مربوط به مناطق حفاظت شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر مناطقی که در شهرستان گچساران طمعه حریق می‌شدند سخت گذر بودند، افزود: در این مناطق چهار پد هلیکوپتری ایجاد شد تا در مواقع آتش سوزی نیرو‌های امدادی توسط بالگرد به این مناطق اعزام شوند.

وی در ادامه گفت: با وجود اینکه شهرستان گچساران در مواقع آتش سوزی و بحران با کمبود امکانات مواجه هست، ولی نیرو‌های امدادی هر لحظه برای مهار آتش و مبارزه با بحران در آمادگی کامل هستند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم عنوان کرد: در مواقع بحران به خصوص در زمان آتش سوزی استفاده از سازمان‌های مردم نهاد، نیرو‌های امدادی و بسیج بسیار موثر است.

نیک روز با بیان اینکه آموزش‌های مهم و هماهنگ کردن افراد میتواند در مواقع بحران بسیار موثر باشد افزود: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی باید از ظرفیت دهیاری‌ها و شورا‌های روستا‌ها استفاده کرد و قرار است کارشناسان آتش نشانی‌ها و هلال احمر نکته های آموزشی را ارائه دهند.

کاهکش مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران نیز گفت: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در بحران‌ها بخصوص در زمان آتش سوزی می‌تواند به عنوان یک پشتیبان در ارائه تجهیزات، ماشین آلات و بالگرد در مدیریت عملیات به ستاد بحران شهرستان و استان کمک کند.