کانتونا: این جام جهانی مسخره است، من نگاه نمی‌کنم!

کانتونا: این جام جهانی مسخره است، من نگاه نمی‌کنم!
اریک: باید تصمیم گرفت حتی اگر این تصمیم به ضرر شما باشد و برایتان گران تمام بشود

اریک کانتونا، اسطوره فوتبال فرانسه در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد بر خلاف میل قلبی‌اش جام جهانی قطر را تحریم کرده و هیچکدام از مسابقات این تورنمنت را تماشا نخواهد کرد.

در ادامه اظهارنظرهای چند تن از ستاره‌های سابق دنیای فوتبال علیه برگزاری جام جهانی 2022 در قطر، اریک کانتونا هم به این موج پیوست و با انتشار نامه‌ای سرگشاده در شبکه‌های اجتماعی گفت بر خلاف میلش مجبور است جام جهانی را تحریم کند.

در روزهای گذشته علاوه بر چند چهره تاثیرگذار فرهنگ و موسیقی چند ستاره سابق فوتبال از جمله فیلیپ لام اعلام کردند جام جهانی قطر را تحریم خواهند کرد. اریک کانتونا هم امروز به جمع این چهره‌ها پیوست.

اریک در نامه سرگشاده خود نوشت:«بیایید با خودمان روراست باشیم. این جام جهانی عادی نیست و نمی‌توان تحملش کرد. مسخره‌بازی بزرگی که با مرگ هزاران نفر کارگر خارجی قرار است اجرا شود؛ آن هم با مسخره‌بازی‌هایی مثل استفاده از کولر برای خنک کردن ورزشگاه‌ها!»

کانتونا با زبان تند و تیزی که به خاطر آن مشهور است گفت چون جام جهانی را تحریم می‌کند برایش مهم نیست که تیم ملی فرانسه در این تورنمنت چه خواهد کرد. او در ادامه نامه‌اش نوشت: «من از وقتی بچه بودم جام جهانی را بیشتر از هر رویداد دیگری دوست داشتم و حتی عاشقش بودم. ولی در زندگی گاهی شرایطی پیش می‌آید که باید تصمیم گرفت حتی اگر این تصمیم به ضرر شما باشد و برایتان گران تمام بشود».