کاش مسئولین حمایت را نشانه می‌گرفتند

کاش مسئولین حمایت را نشانه می‌گرفتند

علی جمشیدپور – خبرنیوز/ اولین مرحله مسابقات آزاد دارت کشور- انتخابی تیم ملی به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی و اردوگاهی شهید رجایی قزوین برگزار شد و نفرات برتر این رقابت‌ها در دو بخش آقایان و بانوان معرفی شدند. در این رقابت‌ها 316 ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان و در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با یکدیگر به رقابت پرداختند. در رقابت‌های بانوان که با حضور 119 دارتر در بخش بزرگسالان و 17 نفر در رده جوانان برگزار شد نفرات برتر به این شرح معرفی شدند:

در رده جوانان یاسمن سلطانعلی پور از استان خوزستان به مقام قهرمانی دست یافت، انیس سال افزون از استان فارس دوم شد و سپیده چوبینه باز هم از استان فارس و ثمین صالح زاده از تهران مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

در همین راستا با انیس سال افزون و سپیده چوبینه، دارتیست های آینده دار فارسی مصاحبه ای ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید؛

* گویی نمی خواهند پیشرفتی حاصل شود!

در ابتدا بازیکن 15 ساله تیم دارت استان فارس درباره نحوه آشنایی خود با این رشته ورزشی گفت: در یک دوره مسابقات استعدادیابی که در شهرستان لار برگزار شد با رشته دارت آشنا و به این رشته علاقه مند شدم.

انیس سال افزون که در گذشته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشته است در مورد انگیزه خود در انتخاب رشته دارت بیان کرد: دارت ورزشی تمرکزی و با روحیات من کاملا سازگار است. یکی از دلایل انتخاب این رشته ورزشی برای من این بود که در دوران کرونا که تقریبا اکثر ورزش ها تعطیل شدند، دارت از جمله ورزش های انفرادی بود که می توانستم در آن فعالیت داشته باشم.

وی با ذکر این نکته که «می خواهم در آینده قهرمان جهان شوم» افزود: برای موفقیت در هر زمینه ای باید شبانه روز تلاش کرد و در کنار آن باید بستر و شرایط پیشرفت هم آماده باشد. من برای هر مسابقه و جلسه تمرینی باید از لار به شیراز می آمدم و بُعد مسافت خستگی وافری در من ایجاد می کرد، اما با حمایت های کمیته دارت استان و شهرستان شیراز و برنامه ریزی های مدون موفق شدم تا به اینجای کار به عناوین در خوری دست پیدا کنم.

سال افزون ادامه داد: چندین مقام رنکینگ کشوری و پس از آن راهیابی به اردوی مجازی تیم ملی دارت جوانان کشور، عنوان نخست لیگ برتر استان در حضور بازیکنان بزرگسال و ... از جمله افتخارات بنده در این مدت محدود فعالیت ورزش دارت بوده است.

دارتیست آینده دار فارس با انتقاد به عدم حمایت از ورزش از جانب مسئولین ابراز کرد: مشکلات در ورزش بسیار است و چه بسا در بخش بانوان دو چندان. در ورزش استان به گونه ای عمل می شود که گویی نمی خواهند پیشرفتی حاصل شود! امیدوارم که این رویکرد در آینده تغییر کند و با سیاستی کارشناسی شده، مسئولین برای سربلندی میهن عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

وی افزود: در ورزش بانوان فراهم کردن شرایط به مراتب از بخش آقایان دشوارتر است اما من با تمام قدرت در مسیر پیشرفت قدم بر می دارم تا نگاه های تبعیض آمیزی که در این ورطه وجود دارد را از بین ببرم.

سال افزون در پایان گفت: از تمامی کسانی که برای ورزش از خودگذشتگی کردند همچنین خانواده ام، مربیانم و مسئولین دارت استان کمال سپاس را دارم.

 

* تداخلی در تحصیل و ورزش برایمان پیش نیامد

«به همراه مادرم برای شرکت در یک مسابقه دارت رفتم و در آنجا برای اولین بار بود که این رشته ورزشی را از نزدیک دیدم و به آن علاقه مند شد».

سپیده چوبینه، دارتیست 13 ساله شیرازی با بیان مطلب فوق افزود: در گذشته بسکتبال بازی می کردم اما از حدود یک سال گذشته که با رشته دارت آشنا شدم احساس کردم می توانم در این رشته موفق شوم.

 وی در رابطه با حمایت هیات از ورزشکاران عنوان کرد: خدارا شکر با تعاملی که بین هیات دارت استان فارس با ورزشکاران وجود دارد، در حال پیشرفت هستیم. به طور مثال با همانگی و طرح ریزی مناسبی که هیات دارت فارس برای رده های سنی پایه در نظر گرفته، هیچگونه تداخلی بین تحصیل و زمان تمرین برای ورزشکاران به وجود نیامده است.

چوبینه با بیان این موضوع که می خواهیم به همگان ثابت کنیم بانوان نیز مانند آقایان می توانند در سطح اول ورزش دنیا بدرخشند، اظهار کرد: با تلاش و ممارست برای رسیدن به هدفی والا در تلاش هستیم و انگیزه ما برای ثابت کردن خودمان این است که نگاه تبعیض آمیز بین ورزشکار مرد و زن را از بین ببریم. لذا با پشتکار فراوان برای رسیدن به تیم ملی می جنگیم و به امید خدا بتوانیم در مسابقات جهانی دارت که در دانمارک برگزار می شود به عنوان ورزشکاران فارسی دل مردم عزیزمان را شاد کنیم.

این ورزشکار در پایان ضمن تشکر از پشتیبانی خانواده و مربیان و مسئولین ورزش گفت: با اینکه توقع ما از حمایت کردن متولیان ورزش بیش از این است و انتظار داریم که مسئولین حمایت کردن را نشانه بگیرند اما از تمامی کسانی که ورزش دغدغه اصلی شان است کمال سپاس را دارم.