نقره المپیک ناشنوایان برای کاراته کای شیرازی

نقره المپیک  ناشنوایان برای کاراته کای شیرازی
زینب حسن پور ورزشکار شیرازی

پس از موفقیت مژده مردانی ورزشکار مرودشتی، این بار کاراته کای شیرازی مدال نقره المپیک ناشنوایان را که در برزیل در حال برگزاری است، کسب کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: این دومین مدال ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس است که زینب حسن پور به خود اختصاص داد.

فریبا خالدی ادامه داد: حسن‌پور در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم  و در رشته کومیته انفرادی بانوان ابتدا حریف ژاپنی را شکست داد و در دور دوم هم ورزشکار ترکیه ای را از پیش رو برداشت و با اقتدار به مرحله نهایی صعود کرد.

وی اضافه کرد: حسن پور در فینال مقابل حریفی از اوکراین قرار گرفت و با وجود اینکه مبارزه پایاپایی با حریفش داشت در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و به مدال ارزشمند نقره المپیک که برای نخستین بار در آن شرکت داشت،بسنده کرد.

ورزشکاران  اعزامی از فارس به المپیک برزیل 

مریم خدابنده در رشته تکواندو، زینب حسن پور (کاراته ) مژده مردانی (کاراته )، آسیه مردانی (مربی کاراته ) و فاطمه اسفندیاری در رشته  تیراندازی پنج بانوی شرکت کننده از فارس هستند.

همچنین در بخش آقایان، علی کهربایی و محمد شایان در رشته کاراته و علیرضا صالحی در دو و میدانی دیگر ورزشکاران اعزامی به المپیک ناشنوایان از فارس هستند.

 کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی‌ها حضور دارد.

بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۲ناشنوایان از ۱۰  تا ۲۶ اردیبهشت در شهر کاسیاس دوسول  برزیل برگزار می شود.

کاروان ایران در بیست و سومین دوره  المپیک ناشنوایان  که سال  ۲۰۱۷  در ترکیه بر گزار شد ،  با ۳۱  مدال شامل ۵ طلا،  ۹ نقره و ۱۷ برنز در  رده هفتم جدول ایستاد.