چطور بخوابید تا زیبا شوید

چطور بخوابید تا زیبا شوید

از قدیم گفته اند خواب سلامتی می آورد. اما خواب زیبایی هم می آورد و این را علم و پزشکی هم ثابت کرده است اما خوابیدن در شکل و موقعیت نامناسب، یا خوابیدن بر بالش یا یگ روبالشی نادرست، در واقع می تواند شما را خسته تر و به نوعی زشت تر نشان دهد.

به گزارش هافینگتون پست، در این مطلب به شما می گوییم چگونه بخوابید تا زیبا بمانید

شکل خوابیدن مهم است پس سعی کنید به پشت بخوابید

مایکل جاکوبز، متخصص پوست و دانشیار بالینی پوست در کالج پزشکی ویل کورنل، گفت: «به پشت خوابیدن بهترین گزینه برای کاهش چین و چروک پوست است. زمانی که به پهلو می‌خوابید، پوست صورت شما چین‌خورده می‌شود و فقط روی یک طرف صورت فشار وارد می‌شود که این می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما شود. خوابیدن به پشت می تواند به مبارزه با این خطوط ناخواسته کمک کند.»

دکتر کورتنی روبین، متخصص پوست، با این نظر موافق است. او گفت: «خوابیدن به پهلو و یک طرف صورت یا روی شکم می‌تواند منجر به فشار و نیروهای برشی روی پوست و چین‌خوردگی پوست شود. سپری کردن ساعت‌های زیادی برای خوابیدن در وضعیتی که پوست شما کشیده و چروکیده شده به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک شود. اگر این مورد درخصوص شما صدق می کند، پیدا کردن بالشی که فشار را از صورت شما خارج می کند - یا تغییر وضعیت خوابیدن به پشت - می تواند احتمال این چین و چروک ها را کاهش دهد.»

دکتر آرش اخوان، متخصص پوست گفت: «خوابیدن پست، احتمال فشار دادن صورت به یک سطح را در تمام طول شب از بین می‌برد. همچنین هرگونه تحریک احتمالی پوست به واسطه سطحی که روی آن می خوابید را از بین می برد.»

چگونه می توانید وضعیت طبیعی خواب خود را تغییر دهید؟ راه هایی برای این کار وجود دارد.

جوی تاورنیز، زیبایی‌شناس و موسس مراقبت‌های پوستی بالینی JTAV، گفت: «تصور کنید ملحفه‌ای مچاله شده را روی تخت خودبیاندازید. روز بعد این ملحفه چروک هایی دارد که به راحتی از بین نمی رود، در حالی که اگر آن را صاف روی تخت بکشید، بدون چروک می ماند. پوست ما نیز به همین صورت عمل می کند.» توصیه او؟ همانطور که در طول روز از کلاه و کرم ضدآفتاب استفاده می کنید تا از اشعه های مضر UV و رادیکال های آزاد محافظت کنید، در شب نیز ابزارها و محصولاتی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در مدت زمانی که قرار است استراحت کنید، آسیبی به شما وارد نمی شود.»

اهمیت روبالشی ها

روبالشی ها می توانند برای پوست تسکین دهنده باشند، به خصوص اگر ابریشمی باشند. اگر در مورد مزایای داشتن نوع مناسب روبالشی مطالعه کرده اید، بایدبگوییم برخی از کارشناسان هستند که منطقی پشت این ادعاها را می بینند. دکتر جاکوبز گفت: «روبالشی های ابریشمی برای پوست شما بهتر است. با استفاده از این روبالشی ها اصطکاک کمتری بین پوست شما و بالش وجود دارد که تاثیر منفی روی پوست شما را کاهش می دهد.

او گفت ماسک های خواب را هم فراموش نکنید. استفاده از ماسک چشم خواب ابریشمی می تواند با محافظت از ظریف ترین قسمت پوست اطراف چشم، ایجاد چین و چروک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تاورنیز توضیح داد: «از آنجایی که ابریشم نرم‌تر از پنبه است، وقتی در خواب حرکت می‌کنید، پوست را نمی‌کشد یا نمی‌کشد». ابریشم همچنین رطوبت کمتری نسبت به پنبه یا میکروفیبر جذب می‌کند، بنابراین رطوبت یا محصولات مخصوص پوست شب را در طول شب از پوست شما نمی‌کشد. او یک نکته هوشمندانه دیگر برای حفظ شادابی صورت شما داشت: «صرف نظر از اینکه از چه نوع روبالشی استفاده می کنید، باید به طور مرتب آن را بشویید تا از پخش شدن باکتری هایی که می توانند منجر به آکنه شوند روی ان جلوگیری کنید»

خواب به تنهایی فواید زیادی برای پوست شما دارد.

مهم است که خواب را به عنوان زمانی برای خنثی کردن برخی از آسیب های روز گذشته در اولویت قرار دهید. بیشتر آسیب‌های محیطی که به پوست وارد می‌شود در طول روز و با قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و عوامل اکسید کننده، اشعه ماوراء بنفش خورشید و عوامل دیگر، که همگی به مرور زمان باعث از بین رفتن کلاژن، خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های تیره می‌شوند، شکل می گیرند. دکتر روبین گفت: فکر می کنم شب فرصتی برای بهبودی پوست است، با استفاده از مواد موضعی مانند رتینول، که از تولید کلاژن در پوست حمایت می کنند، و با استراحت کافی برای مبارزه با ساییدگی ها و آسیب روزانه به حفظ زیبایی تان کمک کنید.»