پیشرفت پروژه سد باغان به ۸۷ درصد رسید

پیشرفت پروژه سد باغان به ۸۷ درصد رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر میزان پیشرفت احداث این سد را ۸۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: خط انتقال آب سد باغان ۸۲ درصد پیشرفت دارد.

علی محمدی اظهار داشت: در راستای تأمین آب در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته که یکی از مهمترین کارها احداث سدها است که نقش مهمی در تأمین آب پایدار خواهد داشت.

وی بیان کرد: سد باغان یکی از مهمترین سازه‌های آبی در استان بوشهر است که از نوع بتنی غلتکی بوده و با ارتفاع ۵۶ متر و طول تاج ۳۱۱ متر با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب در دست ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر میزان پیشرفت احداث این سد را ۸۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر خط انتقال آب سد باغان ۸۲ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به عملکرد کنترلی و انحراف آب سد باغان در پی بارش‌های اخیر خاطرنشان کرد: پیشرفت بدنه سد باغان در حال حاضر به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

محمدی تأمین آب بخش صنعت شهرستان جم، آب آشامیدنی بخش ریز و انارستان این شهرستان و آب بخش کشاورزی شهرستان دشتی را از دستاوردهای احداث این سد عنوان کرد.

وی بیان کرد: از این سد شش میلیون مترمکعب آب به بخش صنایع، پنج میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی و ۲.۱ میلیون مترمکعب آب به بخش شرب اختصاص می‌یابد.