پیش بینی بودجه 100 میلیارد تومانی برای منطقه گویم شیراز

پیش بینی بودجه 100 میلیارد تومانی برای منطقه گویم شیراز

شهردار شیراز گفت: در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای منطقه گویم پیش‌بینی شده که نسبت به بودجه سال گذشته افزایشی حدود ۳ برابر داشته است.

سید احسان اصنافی روز شنبه در میز خدمت مسجد محوری در محله گویم شیراز گفت: بودجه شهرداری از محل پرداخت عوارض مردم است و بر مبنای آن هزینه می‌شود.

شهردار شیراز به خدمات انجام شده در منطقه گویم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، درآمد شهرداری از گویم زیر ۲۰ میلیارد تومان بود اما ۳۸ میلیارد تومان هزینه در این منطقه شد.

به گفته وی، در سال جاری با توجه به برنامه‌ها در نظر گرفته شده، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای گویم پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته افزایش حدود ۳ برابری دارد.

اصنافی نگاه مدیریت شهری به این منطقه را کلان دانست و تصریح کرد: مسأله اصلی گویم طرح تفصیلی است که باید در وهله نخست این طرح تفصیلی توسط وزارت راه و شهرسازی تصویب شود.

شهردار شیراز درخصوص افزایش سرانه فضای سبز و بوستان محلی نیز با اشاره به اینکه مطالعات اولیه صورت گرفته، نوید گسترش بوستان فعلی و ایجاد بوستان جدید برای رفاه حال شهروندان را داد.

وی درباره تکمیل پیاده راه سلامت هم با توجه به پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه، تسریع در احداث آن را توسط شهرداری منطقه ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد بهره‌وری از آن باشیم.

اصنافی گفت: لکه‌گیری آسفالت معابر و جدول گذاری در سال جاری در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

 

امام جمعه گویم، نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات مردم منطقه پرداخت.

حجت‌الاسلام خادم اظهار کرد: مشکل ترافیک در روزهای پایانی هفته، عدم تصویب طرح تفصیلی و طولانی شدن روند تصویب آن طی سال‌های متمادی، کمبود فضاهای فرهنگی و مشارکت شهرداری شیراز در اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در منطقه گویم را از جمله درخواست‌ها و مشکلات اهالی آن منطقه دانست و از شهردار شیراز خواستار رسیدگی شد.