پیش بینی بارش تا ۲۰۰میلیمتر در کهگیلویه و بویراحمد

هشدار قرمز در برخی مناطق

پیش بینی بارش تا ۲۰۰میلیمتر  در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی بارش تا ۲۰۰ میلیمتر در برخی نقاط این استان طی سامانه بارش اخیر خبر داد.  ولی بهره مند افزود: امروز بارش های پراکنده در سطح داشتیم، در یاسوج خفیف بود، در دهدشت ۰.۶ و در سی سخت ۰.۴ و در گچساران خفیف و قابل ملاحظه نبود.

وی اظهار کرد: اما از فرداشب تا عصر سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش شدید باران طی روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه عصر تا سه شنبه عصر بارش شدید به طوری که باعث سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین بارش برف در مناطقی از جمله «جوخونه»و «سادات» و «سپیدار» و «دشتروم» و «کاکان» و «گردنه مله شوره» و «دمچنار» و «مارگون» و «لوداب» پیش بینی می شود.

بهره مند ادامه داد: در شهر یاسوج عمدتا بارش‌ها به صورت باران و در سی سخت بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: میزان بارش بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلی شاید بعضی نقاط استان بیشتر از ۲۰۰ میلیمتر  باشد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این بارش‌ها از جمعه شب ۲۶ آذرماه تا سه شنبه شب ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ است.

بهره مند هشدار داد؛ با توجه به ورود این سامانه بارشی در بعضی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله «دیشموک» و «قلعه رئیسی» و«لنده» و «موشمی زیلایی» تا «سی سخت» و «یاسوج» و حتی «دهدشت» در سطح هشدار قرمز می توانند باشند