پیرِ خبر استان بوشهر درگذشت

پیرِ خبر استان بوشهر درگذشت

علی پیرمرادی خبرنگار پیشکسوت برازجانی در شامگاه یکشنبه ۲۸فروردین به دلیل سکته قلبی درگذشت.

علی پیرمرادی" زاده‌ی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۱ در شهر آبادان بود و از دوران نوزادی همراه با خانواده به استان بوشهر آمده‌ بود. وی وقتی نوجوانی ۱۲ ساله بود پا به عرصه مطبوعات گذاشت و  از سال ۱۳۴۳ روزنامه فروشی را به شکل سیار آغاز کرده بود.

علی پیرمرادی در سال ها قبل در یک بلیط بخت آزمایی ، یک دستگاه آپارتمان در تهران برنده می شود و با فروش آن ،‌ روستای زیارت دشتستان را به لوله کشی آب وصل می کند و با بخش دیگر آن پول ، یک مدرسه پنج کلاسه در یکی از نقاط محروم شهر برازجان ساخت می نماید ؛ داستان زندگی مرحوم علی پیرمرادی و فراز و نشیب های زیادی دارد.

احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در پیامی به شرح زیر این ضایع را تسلیت گفت.

« درگذشت خبرنگار پیشکسوت دشتستان  ، دوست ارجمندم علی پیرمرادی مایه اندوه و تاسف فراوان گردید .
شادروان علی پیرمرادی  پیر مطبوعات استان بوشهر ،یک عمر در سنگر رسانه عاشقانه برای دشتستان تلاش کرد و نیت خیر و قلم اثرگذار وی رافع بسیاری از مشکلات دشتستان بزرگ بود .
او با کمال تواضع و بی هیچ ادعایی زحمت کار رسانه ای را به جان می خرید و برای رسیدن به هدفش که توسعه دشتستان بود از هیچ کوششی دریغ نمی کرد .
مرحوم پیرمرادی را قریب سی سال می شناختم و همیشه از مهر و محبت این انسان بزرگ برخوردار بودم .
نبود این همکار فرهنگی و رسانه ای ضایعه ای دردناک  برای من، اهالی رسانه و بویژه مردم فرهنگ دوست دشتستان است .

حال که روح پاک ایشان در جوار حق آرام گرفته،ضمن عرض تسلیت به خانواده گرانقدرش ،برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای همه داغدیدگان صبر ،بردباری و عمر با عزت آرزومندم

صادق بوستانی، سرپرست فرمانداری دشتستان در پی درگذشت جانکاه علی پیرمرادی پیشکسوت خبرنگاران استان و دشتستان در پیامی آورده است:

« و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد علی پیرمرادی خبرنگاری دلسوز، مطالبه گر برای توسعه همه جانبه دشتستان و استان به ویژه دوستدار مردم شهر برازجان با چهره ای انقلابی و فروتن که تمام دارایی خود را در عنفوان جوانی صرف ساخت مدرسه و آبرسانی به روستای زیارت وقف نمود و داشتن چنین روحیه ای جهادگونه و مردمی که تمام عمر و اموال خود را صرف مردم نماید شایسته تجلیل است
 
 
با نهایت تاثر و تاسف خبر جانکاه درگذشت پیشکسوت خبرنگاران استان بوشهر  و از خیرین دشتستان را به خانواده محترم ایشان و جامعه خبرنگاران تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات، رحمت و مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. »