پیام تسلیتی برای درگذشت یک عاشق سینما

پیام تسلیتی برای درگذشت یک عاشق سینما

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران درگذشت شکراله خاقانی پیشکسوت پخش و اکران ایران را تسلیت گفت.

 متن پیام انجمن‌ تهیه کنندگان مستقل به شرح زیر است:

« سینمای ایران یکی از موفق‌ترین، پرتلاش‌ترین و زبده‌ترین سینماگران خود را از دست داد.

شکراله خاقانی پیشکسوت و مدیر پخش و اکران سینمای ایران در طول حیاتش با پخش بیش ‌از ۵۰۰ فیلم سینمایی نقش بسزایی در عرضه، اکران و پخش آثار سینمای ایران در سالن های سینما دارد.

خاقانی در طول فعالیت خود همواره حامی و مراقب سرمایه‌های سینماگران ‌و تهیه‌کنندگان بود و حمایت خود را از محصولات سینمای ایران برای عرضه بهتر در سالن های سینما دریغ نورزید.

او مسیر سخت پخش سنتی پزتیوهای فیلم در تک سالن های تهران و شهرستان ها را طی نموده بود تا به شیوه های امروزی اکران دی سی پی امروز رسیده بود.

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران درگذشت شکراله خاقانی  را تسلیت گفته و برای خانواده گرامی اش، همسر محترم، فرزندان برومند، آقای امیر شیبان خاقانی آرزوی صبر و شکیبایی دارد. »

شکراله خاقانی - پخش‌کننده قدیمی سینما - دوشنبه 15 فروردین تشییع و خاکسپاری شد.

این فعال سینمایی مسئولیت پخش فیلم‌های متعدی از فیلمسازان برجسته سینمای ایران را برعهده داشته که به بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و اصغر فرهادی می‌توان اشاره کرد.

او فعالیت خود را با مدیریت سینماهای لاله‌زار شروع کرده بود و در طول سال‌های گذشته که در فیلمیران حضور داشت، پخش بسیاری از فیلم‌های مطرح و پرفروش سینما را مدیریت کرده بود.