پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در فارس فراخوان داد

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در فارس فراخوان داد
این جشنواره برای هشتمین سال متوالی است که در سطح کشور و پنجمین سال در استان فارس برگزار می‌شود

دبیر پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر فارس گفت: این جشنواره رسانه‌ای در استان فارس برگزار می‌شود و ۲۰ دی ماه امسال آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد است.

بهنام کشاورز روز سه‌شنبه با بیان اینکه برای هشتمین سال متوالی است که این جشنواره در سطح کشور و پنجمین سال در استان فارس برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره در بخش‌های «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «موشن گرافیک»، «فیلم خبری» و «عکس» برگزار خواهد شد.

وی فراهم نمودن زمینه معرفی و حمایت از فعالیتهای فاخر و آثار ارزشمند اصحاب رسانه را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: افزایش کمی و کیفی تولید محتوا، ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای دلسوزان عرصه رسانه ، شناسایی افراد رسانه‌ای دارای مهارتهای ویژه برای فعالیت در عرصه های گسترده تر،فراهم نمودن زمینه پیگیری و پاسخگویی مسئولین در باب آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و جریان‌سازی رسانه‌ای را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

کشاورز با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان فارس در جشنواره سال گذشته مشارکت فعالانه داشتند و آثار ارزشمندی در موضوعات جشنواره برای دبیرخانه ارسال کردند گفت: امیدواریم در جشنواره امسال نیز هم در بخش استانی و هم کشوری شاهد درخشش هم استانی های فرهیخته باشیم.

وی ادامه داد: هر فرد می‌تواند در سه بخش و در هر بخش حداکثر سه اثر را برای شرکت در جشنواره ارسال کند.

این فعال رسانه‌ای، محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را "تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین،جهاد تبیین،پیوند رسانه و صنعت،مقابله با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آفرینی،خانواده،جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی،شیراز، شهر فرهنگ شهروندی و بانوان و مشارکت اجتماعی ذکر کرد.

وی بیستم دی ماه امسال را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر عنوان کرد و گفت: آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را دارد که از یکم بهمن ۱۴۰۰ تا دی ماه جاری در نشریات کشوری و استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شده باشد.

به گفته کشاورز، برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه خواهند یافت و اختتامیه مرحله استانی این جشنواره در مراسمی برگزار و از برترین‌های بخش‌های مختلف با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل خواهد شد.