پنجاه و دومین ماراتن کنکور آغاز شد

پنجاه و دومین ماراتن کنکور آغاز شد

حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داوطلب کنکور ۱۴۰۱ از امروز (چهارشنبه) هشتم تیر ماه به مدت چهار روز برای کسب صندلی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور به رقابت با یکدیگر می پردازند.

پنجاه و دومین ماراتن آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب امروز در گروه های آزمایشی هنر شروع می شود. ‌گروه های آزمایشی علوم انسانی و  علوم ریاضی و فنی نیز روز پنجشنبه، علوم تجربی روز جمعه و زبان های خارجی هم روز شنبه در این آزمون سراسری به رقابت می پردازند.

آمارها نشان می دهد که از مجموع داوطلبانی که امسال در کنکور ثبت نام کرده اند، ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۱.۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که از تعداد مردان (۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر) و حتی زنان شرکت کننده در کنکور سال قبل، پیشی گرفته اند.

همچنین بررسی آمارهای سازمان سنجش نشان می دهد بیشترین تعداد زنان در گروه آزمایشی زبان های خارجی حضور دارند.

بر اساس آخرین آمارها، داوطلبان آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارد اما با توجه به اینکه داوطلبان می توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه های هنر و زبان های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش تر از سال قبل است و بیشتر این افزایش در گروه علوم انسانی و ۴۲ هزار و ۱۸ نفر است.