پناهندگی پرماجرای بهترین اسکی‌باز ایران

پناهندگی پرماجرای بهترین اسکی‌باز ایران

بهترین اسکی باز ایران درحالی به قصد پناهندگی از ایران مهاجرت کرده است که رئیس فدراسیون این ورزش می‌گوید برای او چیزی کم نگذاشتند.

به گزارش فارس، شنیدن خبر پناهنده‌شدن یکی دیگر از ورزشکاران المپیکی کشورمان، سبب متأثر شدن جامعه ورزش ایران شده است. بر اساس اخبار درج شده، گویا عاطفه احمدی،اسکی‌باز ۲۲ساله المپیکی ایران، به یک کشور اروپایی پناهنده شده است. او پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲پکن و تنها زن شرکت‌کننده در این المپیک بود که به عنوان نفر اول اسکی ایران شناخته می‌شد. بر اساس شنیده‌ها قرار بود احمدی فقط چند روز زودتر از سایر ملی‌پوشان ایرانی و به منظور آماده‌سازی بهتر به کشور فرانسه سفر کند، اما حالا شنیده می‌شود که او قصد ندارد در مسابقات جهانی مسابقه دهد و پناهندگی خود را به کشور آلمان اعلام کرده است. عاطفه احمدی که استعدادی بزرگ برایاسکی ایران بود، موفق شد در مسابقات جهانی ایتالیا در سال 2021 از مانش نخست عبور کند که برای نخستین‌بار در اسکی ایران رخ می‌داد.

عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی، در این‌باره گفت: «احمدی ورزشکار توانمند و المپین ماست. با توجه به سن کمی که دارد نه تنها برای المپیک بعدی بلکه برای چند دوره برنامه داشتیم و روی او برنامه‌ریزی کرده بودیم. او تحصیلکرده و توانمند است، اما نمی‌دانیم چطور از ایران رفته، چرا رفته و هدفش چه بوده است. به دلیل توانمندی که داشت ما همه بسترها را فراهم کردیم و از نظر اردو و تجهیزات چیزی برای این ورزشکار کم نگذاشته بودیم.»

نظریان همچنین درباره اینکه شایعه شده بلیت احمدی توسط فدراسیون اسکی تهیه شده است، گفت: «این موضوع حقیقت ندارد. تنها درخواست احمدی از ما این بود که بعد از اردو با صلاح و مشورت اجازه دهیم چند روز زودتر به فرانسه برود تا تمرین کند. ما این موضوع را در کمیته فنی مطرح کردیم که چند روز زودتر برود.»

احمدی تنها زن شرکت‌کننده در المپیک زمستانی پکن است که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد و آخرین بار پیش از ترک ایران به مقام قهرمانی مسابقات لیگ داخلی رسید.

برخی منابع خبری نوشتند: این ملی‌پوش ۲۲ ساله اسکی ایران چند روز پیش با هدف آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی فرانسه به این کشور سفر کرد اما گفته است: قصد شرکت در این مسابقات به همراه دیگر اعضای تیم ملی اسکی ایران را ندارد و به آلمان اعلام پناهندگی کرده است.