پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با عنوان کمک‌های دولتی سفر رئیس جمهور هشدار داد

پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با عنوان کمک‌های دولتی سفر رئیس جمهور هشدار داد
سرهنگ علی عباسی کسانی

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و امکان کلاهبرداری افراد سودجو با عنوان سازمان‌های دولتی، گفت: هیچ سازمان و نهادی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با کاربران تماس نمی‌گیرد.

سرهنگ «علی عباسی کسانی» روز جمعه توضیح داد: افراد سودجو با سو استفاده از شرایط، وقایع و مناسبت‌های روز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی می‌کنند که لازم است مردم هوشیاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه و تقاضاهای مردمی از ایشان و دیگر اعضای هیات دولت ممکن است افراد کلاهبردار از این شرایط سوءاستفاده کرده و دست به کلاهبرداری بزنند.

سرهنگ عباسی کسانی با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان ادامه داد: در این زمینه فرد کلاهبردار در تماس با شهروندان و اعلام مشخصاتی اعم از سمت، کد ملی و سایر اطلاعاتی از شهروند که از قبل به‌دست‌آمده است با وعده ارائه تسهیلات بانکی وی را فریب داده و با ترفندهای متقلبانه، طعمه خود را به‌پای دستگاه عابر بانک کشانده و از حساب وی برداشت کند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآور شد: در روش دیگر کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی به شهروندان آن‌ها را ترغیب به نصب نرم‌افزار و ورود به درگاه بانکی جعلی می‌کنند که پس از ارسال اطلاعات توسط قربانی حساب بانکی وی خالی می شود.

وی در پایان و با بیان اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند هیچ سازمان و نهاد رسمی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با افراد تماس نمی‌گیرد، افزود: مردم همچنین به پیامک‌های دریافتی خود دقت و از کلیک بر روی لینک و نصب نرم‌افزار ناشناس خودداری کنند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد کرمانشاه شدند. دیدار عمومی با مردم استان در ورزشگاه ۶ هزار نفری امام خمینی (ره)، حضور در نشست شورای اداری، حضور در شورای اشتغال و دیدار با مردم سرپل‌ذهاب از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور در این سفر بود.