پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت ایام بیکاری در دوره کرونا توسط تامین اجتماعی فارس

پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت ایام بیکاری در دوره کرونا توسط تامین اجتماعی فارس

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: تاکنون و در طول بیش از دو سال گذشته رقمی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت ایام بیکاری دوره کرونا از سوی این نهاد پرداخت شده است.

ابراهیم کشاورز روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر تامین اجتماعی لارستان اظهار داشت: همچنین این نهاد غیردولتی روزانه مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بیمه شدگان زیر پوشش خود مستمری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به تعهد سازمان تامین اجتماعی به افراد بیکار و دارای سوابق بیمه‌ای نیز گفت: هم اینک به تعداد ۲۰ هزار نفر در سطح استان فارس بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

کشاورز همچنین افزایش بی‌سابقه حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم را یادآور شد و عنوان کرد: میزان فزایش حقوق این قشر در بودجه سال ۱۴۰۱ با حداقل دستمزد ۵۷ درصد است.

کشاورز افزود: بر این اساس میزان کف حقوق بازنشستگان حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سقف پرداختی هم ۳۰ میلیون تومان در بودجه امسال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هم اینک به بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور خدمات بیمه‌ای ارایه می‌هد، گفت: تعداد بیمه شدگان لارستان ۶۲ هزار نفر است که به نظر می‌رسد این تعداد بیمه شده نسبت به میانگین کشوری و استانی پایین است.

اجرای سیاست‌های یارانه‌ای باید خوب برای مردم تبیین شود

فرماندار ویژه لارستان هم گفت: نظام و دولت برای اجرای صحیح سیاست‌های یارانه‌ای که تاکنون دارای ایرادات فراوانی بوده و مهمترین آسیب آن هم ایجاد رانت بوده است، تصمیم‌های راهگشایی اتخاذ کرده که مهمترین اولویت و گام نخست در این زمینه تبیین و اقناع سازی افکار عمومی است.

داریوش دهقان تصریح کرد: دولت در حقیقت با اجرای این سیاست‌های راهبردی زنجیره یارانه‌ها را جا به جا کرده و یارانه‌ها را حذف نکرده است. وقتی مردم بدانند که در همان نگاه اول دولت اقدامی به حذف یارانه برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه نکرده بلکه همه این تصمیم‌ها کمک به اقتصاد و معیشت مردم به ویژه قشر کم درآمد جامعه است تا حدود زیادی مشکل حل شده و اقناع سازی که ضرورت اصلی این مهم محسوب می‌شود نیز به خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: پشت این همه جنجال‌های رسانه‌ای و غوغا سالاری‌ها برای یک موضوع و کالایی که جزو کالاهای ضروری و در سبد غذایی بخش عظیمی از خانواده‌ها نیست، اهداف شوم و کینه‌ورزی‌هایی نهفته است که باید خیلی هوشیار‌تر عمل کنیم.

وی خدمت‌رسانی به مردم را اساس پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی از نهادهای مردمی و پیشران ارایه خدمات عمومی به اقشار مختلف مردم است.

در این آیین همچنین غلامرضا ایجاد به عنوان سرپرست اداره تامین اجتماعی شهرستان لارستان معرفی و از خدمات روح الله رحیمی مدیر پیشین این نهاد نیز تجلیل شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.