پرتغال 0-0 اروگوئه؛ نیمه اول

پرتغال 0-0 اروگوئه؛ نیمه اول

تیم های ملی پرتغال و اروگوئه در چارچوب گروه H رقابتهای جام جهانی به مصاف هم رفتند.

اروگوئه در دور نخست اسیر یکی از شگفتی‌های جام شد و مقابل کره جنوبی متوقف شد. نتیجه‌ای که صعود آن‌ها از این گروه دشوار را پیچیده کرده است اما با توجه به نتیجه دیگر بازی این گروه آن‌ها حتی در صورت شکست در بازی امشب هم شانس صعود به دور بعد را خواهند داشت. مهم‌ترین تغییر تیم اروگوئه نیمکت نشینی سوارز و جایگزین شدن کاوانی است و آلونسو در این بازی به سیستم 2-5-3 روی آورده است تا بتواند خط آتش خطرناک پرتغال را مهار کند.

شاگردان سانتوس در دور نخست و در یک بازی مهیج و زیبا توانستند با نتیجه سه بر دو مقابل غنا به پیروزی برسند و در صورت شکست اروگوئه صعودشان به دور حذفی مسجل خواهد شد. پرتغال تاکنون نتوانسته فاتح جام جهانی شود و حالا با نسل پر ستاره خود این فرصت را دارد تا بتواند اولین جام جهانی خود را با حضور فوق ستاره‌اش یعنی کریستیانو رونالدو جشن بگیرد.

گزارش بازی: 

دقیقه ۱۱: بازیکنان اروگوئه صاحب یک ضربه کرنر شدند و پس از ارسال توپ ضربه سر خیمنز با اختلافی اندک از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: ضربه ژائو فیلیکس از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به گوین به کرنر رفت.

دقیقه ۲۹: ارسال بلند نوس از میانه‌های میدان به رونالدو رسید اما ضربه سر رونالدو از زاویه بسته به راحتی در اختیار روچت قرار گرفت.

دقیقه ۳۲: رودریگو بنتانکور پس از توپ ربایی از میانه میدان به قلب دفاع پرتغال زد و پس از عبور از مدافعان در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را کاستا با یک سوپر واکنش مهار کرد.

دقیقه ۳۷: ارسال بلند سیلوا را رونالدو به زحمت در گوشه سمت چپ محوطه جریمه مهار کرد اما ضربه او قدرت کافی را نداشت و روچت موفق به مهار آن شد.

دقیقه ۴۱: نونو مندس، مدافع چپ پرتغال مصدوم شد و با چشمانی گریان به رختکن رفت.