پذیرش بیماران خارجی در شیراز ۴۷ درصد افزایش یافت

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت ارائه خدمات کمّی و کیفی‌ به بیماران سایر کشورها

پذیرش بیماران خارجی در شیراز ۴۷ درصد افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ارایه خدمات درمانی به ۱۰ هزار و ۹۷۸ بیمار از سایر کشورها، طی ۹ ماه نخست سال جاری در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز خبر داد و اظهار داشت : پذیرش این بیماران با رشد ۴۷ درصدی همراه است.

دکتر «مهرداد شریفی» روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: ظرفیت بیمارستان ‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به مردم بالا بوده و این ظرفیت برای ارایه خدمات به بیماران خارجی نیز فراهم است.

او با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت ارائه خدمات کمّی و کیفی‌ به بیماران سایر کشورها افزود: در سال جاری شاهد رشد ۴۷ درصدی خدمت رسانی به این بیماران از لحاظ کمّی و کیفی و در مقایسه با سال گذشته هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ظرفیتی که دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز در سطح علمی و درمانی دارند، قابل رقابت با دانشگاه‌ های کشورهای پیشرفته است و برای تقویت بیش از پیش این جایگاه با تمام توان تلاش می شود.

دکتر شریفی اضافه کرد: در سال گذشته، ۶ هزار و ۲۴۲ بیمار از سایر کشورها در مراکز درمانی و بیمارستان های شیراز خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

بهره گیری از تجارب مدیریت بیماری کرونا در ارایه خدمات درمانی در حوادث و بلایا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در نشست هم اندیشی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مسئولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح فارس، بر افزایش سطح همکاری و هماهنگی مشترک در ارایه خدمات درمانی به بیماران تاکید شد.

معاون درمان دانشگاه در این نشست هم اندیشی گفت: تجربه کرونا نشان داد هماهنگی مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی با سایر ارگان ها و سازمان ها در نحوه ارایه خدمات درمانی مطلوب و به هنگام به بیماران، نقش موثری دارد.

دکتر «مهرداد شریفی» همچنین بهره مندی از تجربه نیروهای مسلح را در زمینه ‌های مختلف پزشکی و درمانی از جمله بیمه، بیمارستان‌ های تخصصی و برپایی بیمارستان‌ های صحرایی در مقاطع بحرانی دارای اهمیت خواند و افزود: در حال حاضر در سطح استان فارس با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیروهای مسلح، راه اندازی بیمارستان ‌های صحرایی با امکانات و تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی که قادر به انجام تمامی اعمال درمانی و جراحی هستند، پیش‌بینی شده است.

مرکز EOC ؛ خط مقدم انعکاس بحران ها به دیگر واحدها

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با معرفی نحوه فعالیت مجموعه اورژانس فارس در حوادث و بلایا، مطالبی در خصوص خدمات مرکز EOCارایه کرد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» از مرکز EOC دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان خط مقدم انعکاس بحران ها به دیگر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه یاد کرد و گفت: فعالیت این مرکز به صورت شبانه روزی است و در هر بحران، با توجه به شرایط ویژه پیش آمده، اطلاع رسانی لازم به بخش های مختلف دانشگاه برای آمادگی و اقدام به موقع صورت می گیرد.