پایان روزهای بدون فوتی کرونا در فارس

پایان روزهای بدون فوتی کرونا در فارس

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری در فارس به هشت هزار و ۳۷ نفر رسید.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح چهارشنبه ۲۲ تیر، دو میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۱۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۳۱ هزار و ۵۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۴۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری، به هشت هزار و ۳۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۲ هزار و ۱۴۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۴۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۰۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۱۸ دُز نوبت سوم و ۱۶ هزار و ۶۷۳ دُز یادآور واکسن بوده است.